شناسایی مسائل حوزه زنان در قالب طرح‌های پژوهشی پشتیبانی می‌شود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: شناسایی مسائل حوزه بانوان استان در قالب طرح‌های پژوهشی که از شرط کف جامعه بودن برخوردار باشند، از طرف دفتر تامین هزینه و پشتیبانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در جلسه هم اندیشی که با موضوع زن و تفکر بسیجی در نگاه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: دین اسلام بر خلاف آنچه دشمنان می‌گویند برای زن جایگاه بسیار والایی در نظر گرفته است.

 

وی با بیان اینکه مسائل زنان و خانواده در جامعه از مهمترین امور است و بیشترین مراجعات به دفتر نماینده ولی فقیه در استان به این حوزه اختصاص دارد، اعلام کرد: ورود بسیج خواهران در حوزه مسائل و مشکلات زنان می‌تواند امیدوار کننده بوده و اثربخشی بیشتری داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم در این حوزه، مساله محور حرکت کنیم، اضافه کرد: شناسایی مسائل حوزه بانوان استان در قالب طرح‌های پژوهشی که از شرط کف جامعه بودن برخوردار باشند، از طرف دفتر تامین هزینه و پشتیبانی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: مقالات دانشگاهی محدود به ارتقای علمی نباشد و از آنجا که تفکر بسیجی نگاهی فراگیر دارد، باید پژوهش‌هایی منطبق با نیاز جامعه انجام گرفته و به معضلات اساسی حوزه خانواده از جمله طلاق که از مسائل اساسی است، پرداخته شود.

 

وی با اشاره به اینکه اکثر طلاق‌ها مربوط به دهه ۷۰ و به دلیل بی‌سرپرستی یا بدسرپرستی زنان است که علل مشکلات زنان باید ریشه‌یابی و بررسی شود، گفت: باید با مسئله محوری و بررسی ابعاد مختلف مشکلات جامعه زنان حل شود که امیدواریم ظرف یک ماه آینده مسائل زنان استان احصا و راهکارهای اولیه آن نیز اندیشیده شود.

 

 نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه در بعد معرفت‌افزایی،  دچار مشکلاتی هستیم، گفت: دین ما از سه قسمت اعتقادات و اصول دینی، مقررات و احکام و اخلاق تشکیل شده که باید کارهای ما در این بخش ها بررسی شود.

 

حجت الاسلام پورذهبی یادآور شد: برنامه‌ریزی بسیج بانوان در این سه قسمت باید برای آشنایی با مسایل دینی و شرعی باشد.

 

 وی عنوان کرد: از دیگر نشانه‌های زن شایسته این است که در بحث علم کوتاه نیایند، اگر می‌خواهند معلم و مدرس و مادر خوبی باشند باید به موضوع کسب علم توجه جدی داشته باشند.

 

کد خبر 1119385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha