نمایشگاه «گل مریم»؛ روایت‌گر خلاقیت و جهاد اقتصادی بانوان بسیجی

بسیجیان خواهر در مسجد حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع) دستاوردهای خود در حوزه کارآفرینی را در نمایشگاه ماهانه گل مریم به معرض نمایشمی‌گذارند؛ علاوه بر بانوان سرپرست خانوار، سایر کارآفرینان نیز می‌توانند محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: یکی از الزمامات تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی، ایجاد و حمایت از کارگاه های کوچک و متوسط کارآفرینی است که با شروع به کار دولت مردمی ایران قوی، این موضوع به صورت جدی در دستور کار دستگاه های مختلف قرار گرفته است، اما از آن رو که مقام معظم رهبری اخیرا نیز بر مردمی شدن همه حوزه ها از فرهنگ و هنر تا اقتصاد تاکید کردند برای تحقق مردمی بودن رویکرد دولت آیت الله سید ابراهیم رئیسی باید نهادهای مردمی پای کار بیایند.

 

حضور همه جانبه مسجدی‌ها برای مردمی شدن اقتصاد مقاومتی

بی گمان بیش از هر نهادی، حضور همه جانبه و فراگیر مساجد در عرصه اقتصادی و مردمی شدن این حوزه ضروری است که با تلاش ائمه جماعات مساجد و بسیجیان کارآفرینی و مخلص، هر روز شاهد رونق این موضوع در سطح مساجد هستیم. نمونه ای داغ و تازه از این نوع فعالیت های مسجدی ها، هم اکنون در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) واقع در تهران، خیابان هفده شهریور، خیابان شهید قادری، قابل مشاهده است.

 

بسیجیان خواهر مسجدی چند روزی است در زیرزمین مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) نمایشگاه گل مریم را راه اندازی کرده اند. خانم قناد در خصوص این نمایشگاه به شبستان گفت: این نمایشگاه در حوزه کارآفرینی و حمایت از مشاغل کوچک بانوان است که اکثر آنها بانوان سرپرست خانوار و یا بدسرپرست هستند.

 

مسئول نمایشگاه گل مریم افزود: این نمایشگاه هر ماه در این مسجد برگزار می شود و این بار و در هفته بسیج، طی روزهای 30 آبان ماه و اول و دوم آذر ماه در مسجد حضرت علی بن موس الرضا (ع) در حال برگزاری است.

 

عرضه محصولات متنوع در نمایشگاه گل مریم

وی ادامه داد: پوشاک بانوان و کودکان، لوازم التحریر، اسباب بازی، لوازم خانگی، شال، روسری، محصولات بهداشتی، چادر، عبا، زیورآلات، لوازم آشپزخانه، بهداشتی و آرایشی، کیف و کفش از جمله تولیدات بانوان فعالی است که برای امرار معاش، کارگاه های کوچک ایجاد کرده اند.

 

قناد اظهار کرد: ما با هماهنگی شهرداری منطقه 12 و برخی از صنوف، این امکان را داریم که هر هفته بتوانیم، تعدادی بیشتر از تولیدات بانوان سرپرست خانوار را در معرض فروش قرار دهیم.

 

گل مریم؛ روایت گر خلاقیت و جهاد انقلابی بانوان بسیجی

فعالان در بازارچه گل مریم که در همه روزهای هفته فعالیت دارند و هر ماه، چند روز در قالب نمایشگاه گل مریم، دستاورهای خود را در معرض نمایش قرار می دهند، به گفته حجت الاسلام والمسلمین مهدی رئوفی، امام جماعت مسجد حضرت علی بن موس الرضا (ع)، بانوان بسیجی‌ای هستند که صرفا با نیت الهی فعالیت و برای تامین معیشت بانوان سرپرست خانوار تلاش می کنند.

 

وی اضافه کرد: بسیج که اکنون در هفته گرامیداشت آن قرار داریم، یک فرهنگ و مکتب است که برای مردمی سازی حوزه های مختلف از اقتصاد تا فرهنگ تلاش می کند که نمونه برجسته و موفق آن را خواهران بسیجی در مجموعه گل مریم به عرصه ظهور رسانده اند.

 

امکان عرضه محصولات کارگاه های مختلف در مسجد حضرت علی بن موس الرضا (ع)

 

به گزارش شبستان، علاوه بر اینکه بانوان سرپرست خانوار می توانند محصولات خود را به صورت رایگان در مسجد حضرت علی بن موس الرضا (ع) در معرض نمایش قرار دهند، سایر کارآفرینان نیز هر ماه می توانند از ظرفیت غرفه های مجموعه گل مریم برای فروش آثار خود استفاده کنند. به گفته قناد، اولویت استفاده از این غرفه ها با اهالی مساجد است.

 

«بهترین تولید برای ایرانیان» شعار مجموعه گل مریم است که می کوشد به گفته قناد، با حمایت از تولید ملی، شرایطی برای رشد و تعالی و خودباوی بانوان خلاق در فضای امن مسجدی فراهم کند. این مجموعه که کاملا نوپا است اکنون شرایط فروش محصولات بیش از ۳۰ بانوی سرپرست خانوار را فراهم کرده و از ۱۳ کارگاه برای عرضه محصولات شان، درخواست دارد.

 

کد خبر 1119401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha