چهارمین مرحله آزادی زندانیان در کرمان| ۱۲۰ نفر به کانون خانواده بازگشتند

چهارمین مرحله آزادی زندانیان با رهایی ۱۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و جرایم عمد سبک و بازگشت آنان به کانون خانواده، به مناسبت هفته بسیج انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سید مجتبی حسینی، سه شنبه(2 آذر) در مراسم آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد که به مناسبت هفته بسیج و با حضور مسئولین، در بیت الزهرا حاج قاسم برگزار شد؛ گفت: شجره طیبه بسیج به دست امام راحل کاشته شد و اکنون به درختی تنومند تبدیل شده و آثار و برکادت زیادی دارد.

 


مدیرکل زندان های استان کرمان افزود: بسیج با توجه به نیازمندی های جامعه و ضرورت های نظام، در عرصه های مختلف، خدمت رسان و به عنوان بازویی توانمند در فراز و نشیب ها کنار مردم بوده لذا روحیه و تفکر بسیجی در امر زندانبانی یک ضرورت است.

 

 

 

وی از شاخصه های بسیج از جمله ایثار، اخلاص و تعهد به خدمت نام برد و اظهار کرد: کسانی که در امنیت و آرامش جامعه سهیم هستند این شاخصه ها را دارند.

 

 

حسینی آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در هفته بسیج را نمونه ای از حضور بسیج در کنار مردم دانست و گفت: تا کنون چندین مرحله آزادسازی زندانیان جرایم مالی، غیر عمد و عمد سبک داشتیم.

 

 

وی با اشاره به آزادی 120 نفر زندانی رد این مرحله، توضیح داد: قرار بود امروز 150 نفر آزاد شود اما به دلیل تکمیل نشدن پرونده برخی از آنها، امروز 120 نفر از این محکومین آزاد می شوند و مابقی در چند روز آینده آزاد خواهند شد.


 

مدیرکل زندان های استان کرمان به مشارکت سازمان بسیج حقوقدانان، سپاه ثارالله و دادگستری کل استان و... در این امر اشاره و تصریح کرد: یکی از بهترین خیرین ما شُکات بودند که از بخش عمده ای از حق خود گذشتند و در این آزادسازی سهیم بودند.

 

 

وی ادامه داد: برای آزادی 120 نفر چند ماه کار برد و رضایت قابل توجهی از کل مبلغ بدهی اخذ شود که 131 میلیارد تومان بدهی داشتند که 104 میلیارد تومان این بدهی با اخذ رضایت شکات، 19 میلیارد و 700 میلیون تومان آورده زندانیان، یک میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و 158 میلیون تومان کمک خیرین، 4 میلیارد و 931 میلیون 700 هزار تومان کمک بلاعوض ستاد دیه و کمک بسیج حقوقدانان 550 میلیون تومان است.

 

 

 

یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان هم با اشاره به اینکه این آزادسازی در قالب برنامه های ستاد مکتب حاج قاسم است؛ افزود: تا کنون چهار مرحله آزادسازی زندانیان استان کرمان برگزار شده و بسیج حقوقدانان در جلب رضایت شکات نقش خوبی داشتند.

 


وی تصریح کرد: 70 درصد زندانیان متأهل و 80 درصد این متأهلین مستحق کمک هستند  و  انجمن حمایت از زندانیان به دنبال این است که آثار این داروی تلخ را کاهش دهند.

 

کد خبر 1119415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha