مهارت حل تعارض، حلقه مفقوده خانواده های ناآرام است

اخروی گفت: مهارت حل تعارض، حلقه مفقوده خانواده های نا آرام است و تقویت مهارت های خوب شنیدن و خوب گفتن باعث می شود تجربه زندگی در یک خانواده امن و خوشبخت ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «ندا اخروی» امروز سه شنبه (۲ آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی پویش ملی « حرف و گفت» اظهار کرد: گفت و گو پادزهری برای پیشگیری از تعمیق تعارض ها و تنش ها و ترفندی مسالمت جویانه برای کاهش احتمالی انواع خشونتها به شمار می رود.

 

مدیر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: تمرین گفتگو در خانواده یعنی افراد با استفاده از کلمات، راهی برای آینده پیدا کرده، از استفاده از کلمات بعنوان راهی برای سرزنش بپرهیزند و گفتگو را فرصتی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و نه بهانه ای برای آغاز جدالها و تحقیرها بدانند.

 

وی در ادامه نتیجه چنین گفتگویی را کاهش تعارضات و رفتارهای پرخاشگرانه والدین و فرزندان در خانواده برشمرد و گفت: یک خانواده گفتگو محور، خانواده ای همراه، همدل و بدون خشونت خواهد بود که اعضای خانواده در کنار هم خاطرات مشترک خوشایندی را رقم می زنند که باعث احساس تعلق اعضا به خانواده خواهد شد.

 

اخروی  با تاکید بر اینکه مهارتهای ارتباطی امری است که همه باید برای یادگیری آن تلاش کرده، تمرین کنند و در زندگی به کار گیرند اظهار کرد: این مهارتها شامل توانمندی در غنی سازی یک رابطه با اعضای خانواده، ابراز وجود و همدلی و گوش کردن فعال بوده وباعث کیفیت روابط و کاهش تعارض هاست.

 

وی با اشاره به اجرای پویش «حرف و گفت»  که از اول  لغایت هفتم آذرماه با هدف آگاهی بخشی و ارتقاء  سواد سلامت روانی، اجتماعی در شهروندان در جهت پیشگیری از خشونت خانگی و نیز کاهش ناامنی و تهدید بنیان خانواده به عنوان رکن مهم زندگی اجتماعی برگزار می شود، اظهار امیدواری کرد، فرهنگ گفت و گو به عنوان بهترین جایگزین برای خشونت و ناسازگاری معرفی شده و این گام  آغازین، تداوم یابد و به فرهنگ و ارزش محوری در مناسبات درون خانواده و اجتماع تبدیل شود.

کد خبر 1119427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha