مروری اجمالی بر اقدامات بسیج سپاه ثارالله در یک سال اخیر

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه همه مردم و کسانی که دغدغه نظام و تعصب نسبت به مشکلات مردم و همنوع داشته باشند بسیجی هستند چه پرونده در بسیج داشته و یا نداشته باشند؛ به گزارشی از اقدامات یکسال اخیر بسیج در بخش های مختلف پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ محمدعلی نظری، سه شنبه(۲ آذر) در آیین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و جرایم عمد سبک با بازخوانی بخشی از بیانات امام خامنه ای درباره بسیج و اشاره به اینکه بهترین سازمان مردمی در همه صنوف و زمان ها و بحران های مختلف بسیج است؛ آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را اقدامی مؤمنانه عنوان کرد که آثار وضعی زیادی در خانواده ها دارد.

 

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه همه مردم و کسانی که دغدغه نظام و تعصب نسبت به مشکلات مردم و همنوع داشته باشند بسیجی هستند چه پرونده در بسیج داشته و یا نداشته باشند؛ به گزارشی از اقدامات بسیج طی یکسال اخیر در بخش های مختلف پرداخت.

 

 



وی به اقدامات تبیینی و ریشه یابی مشکلات با 6 گام مختلف در حاشیه شهر و اشتغالزایی در راستای قطع کردن سیکل فقر با کمک استانداری و بهزیستی و سایر نهادهایی که در حاشیه ورود کردند؛ اقدامات عملی و کار جهادی با سه هزار و 200 گروه جهادی در استان در محرومیت زدایی و کمک رسانی در بحران های مختلف سیل و زلزله و...اشاره کرد.

 

 

 

سرهنگ نظری حضور در عرصه های علمی پژوهشی را یکی دیگر از اقدامات بسیج خواند که در همین راستا با راه اندازی یک سوله علمی، فنآوری، کرمان یکی از چهار استانی است که این سوله ها را دارد و کمک به مهارت آموزی فرزندان برای اشتغالزایی در آینده است.

 

 

 

وی کمک به کنترل کرونا در کنار دانشگاه علوم پزشکی و سایر ارکان که منجر به کاهش یک پیک نسبت به دیگر استان ها شد؛ خدمات پزشکی در مناطق کم برخوردار توسط تیم های 6 نفره در طرح شهید رهنمون را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: همچنین طی این یک سال یک هزار و 800 مسکن ارزان قیمت ساخته و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

 

 

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: 239 صندوق قرض الحسنه اشتغالزا با کمک مردم و بدون دریافت هیچگونه اعتباری از سپاه، هشت میلیارد تومان گردش مالی دارد و توانسته به حل مشکلات و مسائل اجتماعی مردم کمک و اشتغالزایی ایجاد کند.

 

 

 

وی با اشاره به نمایشگاه پایگاه مقاومت اسوه گفت: پایگاه های مقاومت با دست خالی کارهایی کردند که یک سیستم اداری با آن همه بودجه نمی تواند انجام بدهد که نمونه آن پایگاه شهرستان بم است که با ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار حداقل 30 نفر را نجات داده است.

 

 

سرهنگ نظری از در دستور کار بودن آزادی ۶۳ نفر زندانی دیگر خبر داد و گفت: چهار مورد پرونده قصاص داشتیم که سه مورد حل شده و در یک مورد فقط ۱۵۰ میلیون از بدهی دیه مانده است که توسط اقشار مختلف بسیج دنبال می شود و خیرین و واقفین و... هم کاری از دست شان برمی آید انجام دهند.

 

 

وی به کمک های مؤمنانه از جمله چهار مرحله فقط در سال جاری با هزینه سه میلیارد ریال بسته معیشتی نیز اشاره کرد.

 

 

 

کد خبر 1119438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha