آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد

آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابوالفضل باقری ‌فرد»، امروز (سه شنبه 2 آذر) در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بهره ‌وری و عدالت در آموزش از اهداف دولت جدید است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت مسائل اعضای هیئت علمی، طرح «پلکان» و مالیات ۳۵ درصد را با هدف ایجاد انگیزه بیشتر اعضای هیئت علمی پیگیری می کند.

«سید وحید حسینی»، نیز در این مراسم گفت: کار در حوزه درمان و بهداشت عبادت مضاعف است و باید مشکلات این جامعه فداکار مرتفع شود.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: عدم تامین مالی برای اعضای هیئت علمی این افراد از سیستم تمام وقتی خارج کرده که آموزش و درآمد را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد اعتبار صرف هزینه پرسنلی می ‌شود و اولویت درمان از معیشت مهم‌ تر است و تلاش داریم از نمایندگان و مسئولان کمک بگیریم و با بودجه ‌های غیررسمی اما قانونی مشکلات را حل کنیم.

حسینی تاکید کرد: خط قرمز من نظام اسلامی و تبعیت عملی از فرامین مقام معظم رهبری است و معتقدم که دانشگاه باید محل فکر و مشورت باشد.

«مهرزاد لطفی»، نیز در این مراسم با اشاره به اتمام واکسیناسیون جمعیت هدف در فارس گفت: در مراکز خودرویی تزریق واکسن در فارس، روزانه بیش از ۲ هزار دوز واکسن تزریق شده است و فارس در ۲۹ مرکز جامع تزریق واکسن که روزانه ۱۳۰ هزار دوز واکسن تزریق می ‌شود رتبه اول کشور را دارد و واکسیناسیون جمعیت هدف تمام شده و در لکه‌ گیری نهایی است.

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: ۲۹ درصد از بیماران جنوب کشور از استان ‌های همجوار، بودجه‌های سلامت فارس را می‌ بلعند و لازم است تا وزارتخانه از دانشگاه علوم پزشکی شیراز حمایت بیشتری کند.

وی به تعامل بیشتر با خیرین عرصه سلامت اشاره کرد و گفت: افزایش 2 برابری تفاهم‌ نامه‌ ها با خیرین به ارزش یک هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال رسیده از جمله اقدامات انجام شده است و در دوران کرونا اقدامات بسیاری انجام که استان فارس را همواره رتبه برتر در زمینه مدیریت این بیماری قرار داد.

کد خبر 1119489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha