روحانیون باید دردها و مشکلات مردم را بیان کنند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضرورت تبیین مفاهیم انقلاب، دفاع و بیان دستاوردهای آن برای مردم و مطالبه گری از دولت را از وظایف طلاب دانست و گفت: روحانیون باید دردها و مشکلات مردم را بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (۲ آذر) در گردهمایی طلاب و روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج طلاب و روحانیون به فرمان امام راحل (ره ) برگزار شد، اظهار کرد: به رسالت روحانیت در طول تاریخ مبنی برای اینکه یک رسالت سنگین است، گفت: روحانیت تلاش داشتند راه های معرفت و هدایت و راه گرانقدر انبیاء را ادامه دهند.
 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه روحانیون تلاش های زیادی برای یک قانون همگانی بر اساس اسلام داشتند، اشاره کرد و گفت: در عصر امام خمینی (ره) با تلاش علما و روحانیون یک حکومت دینی با آرمان های الهی شکل گرفت، امروز قانون جمهوری اسلامی قانون خداست و مصوبات آن برخواسته قانون است که شورای نگهبان تلاش دارد قوانینی مخالف اسلام تصویب نشود.
 

وی به عزت و شوکت ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روزی حیثیت عزت ملت ایران لکه دار می شد اما در انقلاب اسلامی هر ایرانی می تواند بیان کند «من ایرانی هستم» در قبل از انقلاب بیان ایرانی بودن عیب و‌ عار محسوب می شد‌.
 

آیت الله حسینی با بیان اینکه در ملل مختلف دنیا با افتخار به ملت ما نگاه می کنند، گفت: دشمنان به دنبال شکست اسلام در ابعاد سیاسی، فرهنگی و حکومتی هستند و بیان کنند این اسلام برای جامعه بشری ناکارآمد است، امروز انقلاب اسلامی ادعا دارد اسلام می تواند در ابعاد مختلف بشر را هدایت کند.
 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد به بیاناتی از رهبر انقلاب برای دستیابی به قله های علم‌ با فراگیری زبان فارسی برای ملل مختلف دنیا اشاره کرد و افزود: غربی ها اعتراف دارند اگر به آنها اجازه داده می شد ملت ایران در ابعاد مختلف علمی پیشرفت داشتند اما تحریم ها اجازه نداد امروز  پیشرفت های مختلف دفاعی، موشکی، پزشکی و هوا و فضا وجود دارد و تغییر آرمان ها، افکار و اندیشه ها از ارزش های اخروی انقلاب اسلامی است.
 

وی با بیان اینکه تغییر آرمان ها برای حرکت به سمت ارزش های معنوی و الهی در انقلاب اسلامی محقق شد و سبب ارزش و اعتبار انسان شد، گفت: حکومت پهلوی درهای فساد و فحشا را بر روی انسان باز کرده و درهای تعالی و عروج به سمت ارزش های الهی را بست و انسان ها را به انحراف و فساد سوق می داد و در  سراسر حکومت پهلوی این موضوع بود.

 

آیت الله حسینی ضرورت تبیین مفاهیم انقلاب، دفاع و بیان دستاوردهای آن برای مردم و مطالبه گری از دولت را از وظایف طلاب دانست و گفت: روحانیون باید دردها و مشکلات مردم را بیان کنند و از سوی دیگر از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و خدمات ارایه شده دفاع کنند، زیرا طلاب و روحانیون همیشه مردمی هستند.

کد خبر 1119502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha