اقتصاد پاشنه آشیل کشور است

رازقی با اشاره به اینکه اقتصاد پاشنه آشیل کشور است، گفت: انتظار داریم برای حفظ ایران اصلاح اقتصاد شکل گیرد، امروز متاسفانه نظام استهلاک سرمایه از میزان سرمایه گذاری ثابت پیشی گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، امروز (سه شنبه 2 آذر) در مراسم افتتاحیه دفتر بسیج تخصصی تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی فارس که به میزبانی این اتاق برگزار شد، خطاب به رئیس بسیج اصناف کشور گفت: در مقعطی افتخار داشتم در جهاد سازندگی افتخار خدمت داشتم که در زمان دفاع مقدس بود و جهاد در 2 بخش فعالیت داشت اول سنگرسازان بی سنگر بودند و در جبهه فعالیت می کردند و دوم هم در بخش عمران فعالیت داشت.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه آنچه که امروز در حوزه لبنیات کشور رقم خورده است حاصل تلاش در این میدان است، اضافه کرد: آن سال ها کشور سالی 120 هزار تن پنیر از دانمارک وارد می کرد، هفت کارخانه شیر در کشور وجود داشت که امروز آن شرکت ها را تحت عنوان «پگاه» می شناسیم.

وی با اشاره به قسمت عمده ماده اولیه آنان به صورت شیرخشک و روغن از خارج از کشور وارد می کردند و شیر و ماست تولید می شد، اضافه کرد: در سال های آخر دفاع مقدس، نخست وزیر وقت خدمت امام (ره) رسید و گفته بود «با ارز موجود یا می توانیم پنیر بخریم یا تدارکات جنگ بدهیم» که امام (ره) فرموده بودند «دیگر پنیر را از مردم نگیرید».

رازقی با یادآوری این مطلب که اقدام موثری که جهاد آغاز کرد واحدهای کوچک صنعت لبنی به بخش خصوصی با تسهیلات بانکی به واگذار کرد، افزود: یکی از آن صنایع کوچک «کاله» است که امروز بیش از پنج هزار تن شیر در روز تولید می کند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه امروز فعالان اقتصادی تولید و صادر کنندگان در صف اول نبرد هستند، افزود: آنچه که ما انتظار داریم از بسیج اینست که مثل گذشته پشتیبانی کنند، ما امروز در برابر دشمن خارجی در حال نبرد هستیم و دچار تحریم داخلی هم هستیم و از پشت هم نظام بانکی، تامین اجتماعی، کانون کار و نظام مالیاتی کشور به ما حمله می کنند، کار به دشمن نداشته باشید خودمان بلدیم با آنان مقابله کنیم و بسیج لازم است از حمله از پشت به فعالان اقتصادی را جلوگیری کنند.

رازقی با یادآوری این مطلب که فعالان اقتصادی از قطعی برق، تامین مازوت، تامین گاز و ... ناراحت هستند، افزود: وزارت نیرو باید قطعی ها را برنامه ریزی کند و آن را به اطلاع فعالان اقتصادی برساند و زمان تولید، برق و گاز قطع نشود، اینچنین خسارت به فعالان اقتصادی خسارت وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه همه ما عاشق ایران هستیم و دوست داریم در این کشور فعالیت کنیم، تاکید کرد: برای چه صنایع کوچک و متوسط باید 65 درصد مالیات کشور را بدهند، چرا نظام مالیاتی فقط صنایع را می بیند.

رازقی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته بیش از 160 هزار میلیارد تومان نزد نظام بانکی استان است، سه دهم درصد آن تسهیلات برای سرمایه گذاری شده است، تاکید کرد: با این رقم می توان یک هزار و 500 شغل ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه ما با این نظام بانکی که پولش را برای سفته بازی زمین و مسکن می دهد و در حال شخم زدن اقتصاد کشور است، به جایی نمی رسیم، تاکید کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) چندین سال است دستور داده اند تا نظام بانکی اصلاح شود ولی کسی زورش نمی رسد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با یادآوری این مطلب که چه کسی به دنبال فرمایش رهبری برای مسائل اقتصادی است، افزود: انتظار داریم برای حفظ ایران اصلاح اقتصاد شکل گیرد، امروز متاسفانه نظام استهلاک سرمایه از میزان سرمایه گذاری ثابت پیشی گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در عمل کمک کنید، تاکید کرد: کدام کالا با ارز چهار هزار و 200 تومانی به دست مردم رسید، چرا آنانی که به مملکت خیانت کردند را دستگیر نمی شوند از آنان بروید حساب کشی کنید، اینان که در لباس تولید کننده هستند اما شغال و کفتارند.

رازقی با اشاره به اینکه اگر 24 هزار میلیارد دلار به تولید رسیده بود اکنون 60 درصد مردم زیر خط فقر نبودند، تاکید کرد: اقتصاد پاشنه آشیل کشور است و استاندار فارس با پاکی و اصالت مدافع تولید هست.

کد خبر 1119540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha