۱۸ خانه هلال در آستارا فعال است

حیدرزاده گفت: ۱۸ خانه هلال در شهرستان آستارا فعال شده است تا اقدامات داوطلبانه و خدمت به ساکنین روستاها با سرعت بیشتری انجام شود.

«بابک حیدرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: هدف از تاسیس خانه‌های هلال تقویت رویکرد جامعه، محله‌محوری در پاسخگویی به حوادث و ارتقا سطح تاب‌آوری جامعه و گسترش فعالیت‌های داوطلبانه و بشردوستانه از طریق ارتقا سطح آگاهی عمومی و افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح، کاهش آسیب‌پذیری با رویکرد تاب‌آوری و توسعه ظرفیت‌های داوطلبانه در جوامع محلی و مسئولیت‌های اجتماعی است.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر بندر آستارا با بیان‌اینکه خانه‌های هلال یک هلال‌احمر کوچک هستند، تصریح‌کرد: این خانه‌ها خدمت هلال احمر را تا دورترین نقاط شهرستان توسعه داده و فرهنگ مردم‌یاری و کار داوطلبانه را ارتقاء می‌دهند وعلاوه بر آن این خانه‌ها در امدادرسانی به حوادث نیز نقش موثری دارند.

 

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی خانه‌های هلال فعالیت‌های داوطلبانه دیگر تنها در جمعیت هلال‌احمر خلاصه نمی‌شود، تصریح‌کرد: راه‌‏اندازی خانه‌های داوطلبی هلال سبب شده فعالیت‌های داوطلبانه به داخل خانه‌های ساکنین روستاها راه پیدا کند و این خانه‌ها تشکیل شده تا مشارکت‌های مردمی افزایش پیدا کند.

 

حیدرزاده گفت: ۱۸خانه هلال در روستاها شهرستان آستارا فعال شده است تا اقدامات داوطلبانه و خدمت به ساکینن روستاها با سرعت بیشتری انجام شود.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر بندر آستارا با اشاره به اینکه خانه‌های هلال در روستاهای خان‌حیاطی، باش‌محله، باغچه‌سرا، ویرمونی، عباس‌آباد، سیبلی‌،قره‌سو، چلوند، عنبران، خشکه‌دهنه، بیجاربین، کوته‌کومه، دربند، خسرومحله، حیران، گیلده، کانرود و بخشداری لوندویل این شهرستان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان‌کرد: انتظار از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها این است در راستای برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اهالی روستا نهایت همکاری را با جمعیت هلال احمر و امدادگران جمعیت داشته باشند.

کد خبر 1119556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha