شناسایی سه دهک پر مصرف گاز مشکل است

زمانیان با اشاره به اینکه شناسایی سه دهک پر مصرف گاز مشکل است، گفت: تناسب مشخصی میان مالک کنتور گاز و کسی که در آن ساختمان ساکن است، وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مرتضی زمانیان، کارشناس اقتصادی شب گذشته (سه شنبه 2 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه شناسایی سه دهک پر مصرف گاز مشکل است، گفت: تناسب مشخصی میان مالک کنتور گاز و کسی که در آن ساختمان ساکن است، وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس داده پایگاه رفاه ایرانیان، بیش از 50 درصد کدهای ملی اختصاص یافته به کنتورها قابل اعتماد به حساب نمی آید، گفت: بقیه هم مشخص نیست که چند درصد آن مربوط به ساکنان ساختمان است؟

 

زمانیان با اشاره به اینکه تقریباً به ازای هر دو خانوار، یک کنتور داریم و برخی از مجتمع ها فقط یک کنتور دارد، افزود: به نظر می رسد می توانیم در یک بازه میان مدت، بر روی منافع حاصل از صرفه جویی، حساب باز کنیم و ساز و کار تشویقی را در نظر بگیریم.

 

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه روندهای مصرفی گاز در کشورمان بسیار بیشتر از استاندارد و ثروت در حال هدر رفتن است، گفت: چند 10 میلیارد دلار یارانه برای گاز پرداخت می کنیم و بر اساس بسیاری از آمارها بیشترین یارانه انرژی جهان را پرداخت می کنیم اما مردم از این یارانه خوشحال نیستند زیرا به شکل ناکارایی هدر می رود.

 

زمانیان با بیان اینکه تا زمانی که اقتصاد صنعت برق، گاز و انرژی نتواند کار کند وضع هر روز بدتر می شود، افزود: راهکارهای مختلفی وجود دارد و باید با کمک مردم، این مسأله را حل کنیم.

کد خبر 1119631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha