«میدان سردار دلها»؛ وعده چند دوره ای شوراها به سد معارض خورد

ساخت دو میدان در ورودی و خروجی شهر فاروج از دو سمت شهرستان های شیروان و قوچان وعده چند دوره ای شوراهای اسلامی شهر بود که همچنان ابتر باقی مانده است.

خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی _ فاروج؛ تعریف دو میدان برای ورودی شهر فاروج از سمت شهرستان قوچان و خروجی شهر به سمت شهرستان شیروان، چند سالی است که در برنامه های شورای شهر و شهرداری فاروج مطرح شده ودر سال 95 پیگیری های آن در شورای ترافیک شدت بیشتری یافت.

 

«رجبعلی ایزدجو» رئیس شورای اسلامی شهر فاروج در سال 95 که امسال هم همین سمت را یافته، در اردیبهشت سال 95  در حالی از آغاز ساخت میدان در ورودی شهر از سمت شهرستان شیروان در مسیر دوراهی روستای نجف آباد و مسکن مهر خبر داده بود که در جلسه شورای ترافیک آذرماه سال 95، فرماندار وقت، دستگاه هاي متولي تهيه طرح و اجراي ميدان در ورودي شهر فاروج از سمت شيروان را موظف به بررسی و برطرف کردن مشكلات فنی آن، ظرف یک ماه و ارائه طرح برای طی شدن مراحل اداری کرده بود.! و حال اجرای این طرح در کش و قوس های اداری و وعده های شورای شهر در این چند دوره، ادامه یافت.

 

«رضا قاسم زاده» معاون فرماندار فاروج در آبان ماه  سال گذشته به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفته بود، ساخت میدان در ضلع غربی شهر فاروج طرحی بود که از سال 97 از سوی شورای شهر مطرح می شد اما تهیه و ارائه آن به شورای ترافیک شهرستان تا امسال (سال 99) به درازا کشیده بود که در هفته گذشته (هفته اول آبان ماه سال 99) بعد از دفاع مشاور آن، طرح برای ارائه و تصویب به شورای همتا استان ارسال شد.

 

این طرح بالاخره در آذرماه سال گذشته و در هفته بسیج به نام میدان سردار دلها کلنگ زنی شد، شهردار و شورای شهر هم تحقق آن را تا خرداد ماه 1400 اعلام کرده بودند که در عمل رخ نداد. هر چند امسال تحرکاتی در خصوص اجرایی شدن این طرح در مسیر آن دیده شد اما عملیات اجرایی، سرعت و روند قابل توجهی نداشت و مدتی است که تعطیل است.

 


وعده چند دوره ای شوراهای فاروج به سد معارض خورد

 

این جمله ای است که سرپرست شهرداری فاروج در توجیه دلیل ادامه نیافتن عملیات اجرایی میدان سردار دلها گفت.

 

«مجتبی مزرجی» افزود: شخصی نسبت به بخشی از زمین ها طرح ادعای مالکیت کرده و  و روند پیگیری در دادگاه در حال انجام است.

 

وی گفت: با توجه به مشخص نبودن رأی دادگاه، عملیات اجرایی برای پیشگیری از هدر رفت اعتبارات در شرایطی که شهرداری در تنگنای اقتصادیست تعطیل است.

 

 

کار شهرداری بر اساس روال قانونی بوده است

 

معاون فرماندار فاروج اما گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص اجرایی شدن این طرح با اعلام اینکه در سال های گذشته از آکس مرکزی جاده تملک کرده است، زمینه اجرای طرح را براساس اسناد ارائه شده فراهم کرد.

 

«رضا قاسم زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: استعلام ها انجام گرفته و شهرداری بر اساس روال قانونی فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

معاون فرماندار فاروج گفت: شهرداری برای پیشگیری از نیاز به تملک بیشتر زمین، ابعاد میدان را کوچک تر هم طراحی کرد تا روند اجرا سرعت یابد.

 

وی بیان کرد: اجرای این میدان وعده چند دوره ای شوراهای شهر فاروج است که هنوز به رغم طی شدن روند اداری به سرانجام نرسیده است.

 

تغییر ابعاد طرح میدان، نیازمند دفاع شهردار و مشاورر طرح در شورای همتای استان است اما مشخص نشدن شهردار فاروج به کُند شدن روند اداری نیز دامن زده است.

 

 

 

کد خبر 1119660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha