مراسم تجلیل از «داریوش ارجمند» در بیرجند برگزار شد

مراسم تجلیل از استاد داریوش ارجمند، هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون شامگاه (۲ آذر ) در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، هنرمندان و جمعی از ورزشکاران، در محل سینما فردوسی بیرجند برگزار شد، عنوان کرد: نقش آفرینی بی بدیل استاد ارجمند در بیش از 40 فیلم سینمایی و 22 سریال تلویزیونی شخصیت های ماندگاری را در ذهن مردم خلق کرده است.

 

«ناصر نبی زاده» خاطرنشان کرد: برگزیده شدن این هنرمند پیشکسوت در بزرگترین و معتبرترین رویدادها و جشنواره های سینمایی ملی و بین المللی، نشان از استعداد والا و کارنامه پرافتخار او دارد.

 

به گفته وی دانش و مطالعه غنی او در تاریخ، هنر و ادبیات ایران و جهان و عشق وسیع به فرهنگ این مرز و بوم و دلبستگی فراوان به مردم از داریوش ارجمند شخصیتی همه جانبه و تاثیر گذار به جا گذاشته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که هیچگاه نمی توان شخصیت مالک اشتر در فیلم امام علی (ع) و شخصیت ناخدا خورشید را بدون نقش آفرینی داریوش ارجمند تصور کرد، ادامه داد: خلق این نقش ها به دلیل دغدغه استاد در حوزه فرهنگی و هنری، سخت گیری در انتخاب نقش ها و دلبستگی به مفاهیم انسانی امکان پذیر شده است.

 

نبی زاده ضمن قدردانی از کوشش های داریوش ارجمند برای سینمای ایران، بیان کرد: افتخار می کنیم که فرزند خراسان جنوبی هستید و این استان چنین برگ های زرینی به قاب تصویر و اندیشه این سرزمین افزوده است.

 

«علی ناصری» فرماندار شهرستان بیرجند نیز در این مراسم با بیان این که تمامی نقش های داریوش ارجمند ماندگار است، اضافه کرد: بیش از هر چیز تلاش شما برای احیای روح پهلوانی در نقش هایی که ایفا کردید، ارزشمند است.

 

به گفته وی کار بازیگری و هنر خلاصه کلام، حس و حرکت است و زمانی که بازیگر هر سه این موارد را در کنار هم قرار می دهد، نقش باور پذیر می شود؛ کاری که استاد داریوش ارجمند با تسلط کامل در هر ایفای نقش به آن توجه می کند و این چنین است که شاهد نقش آفرینی های بی بدیل او در عرصه سینما و تلویزیون هستیم.

 

 

کد خبر 1119675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha