تعمیر و بازسازی مسکن محرومین در «نذر مهارت» سازمان بسیج مهندسین فارس

زارع گفت: سازمان بسیج مهندسین فارس به مناسبت آغاز هفته بسیج، برنامه هایی مانند طرح «عمران روستا» و «نذر مهارت» اجرا می کند و به تعمیر و بازسازی مسکن تعدادی از محرومین می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نیما زارع»، امروز (چهارشنبه 3 آذر) با بزرگداشت هفته بسیج در جمع خبرنگاران گفت: بسیجی بودن صرفا داشتن به کارت و پرونده نیست و تمامی افراد علاقمند به نظام و انقلاب بسیجی هستند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس افزود: بسیج به عنوان بزرگترین شبکه مردم، در تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی کشور نقش بی بدیل داشته و فرزند انقلاب اسلامی است که با گذشت بیش از 40 سال از عمر تشکیل خود به دور از هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی در عرصه های مختلف و در مقاطع حساس نقش موثر و معنی داری را به عرصه ظهور رسانده است.

وی اضافه کرد: هدف از تشکیل انقلاب اسلامی دستیابی به حیات طیبه قرآنی است و تمام جهت ‌دهی‌های ما باید برای رسیدن به حیات طیبه باشد که دغدغه‌ امام راحل قبل از شکل ‌گیری انقلاب اسلامی بود.

زارع تاکید کرد: روحیه جهادی و ایثار برآمده از فرهنگ بسیجی یکی از ارکان و مسیرهای دست یابی به آرمان های انقلاب اسلامی است و بسیج پایگاه تفکر و تعهد انقلابی است.

وی ادامه داد: بسیجیان، سرمایه های فرهنگی و فکری هستند که در سیاست گذاری، سران نظام محسوب می شوند و سازمان بسیج مهندسین، کمک به ارتقای کارآمدی نظام اسلامی در عرصه های سازندگی، اقتصادی، علمی، فناوری و مدیریتی و حفظ و گسترش فضای ارزشی درجامعه مهندسی را برای تحقق جامعه پیشرفته اسلامی هدف خود قرار داده است.

زارع اضافه کرد: سازمان بسیج مهندسین فارس به مناسبت آغاز هفته بسیج، برنامه های متعددی اجرا می کند که طرح «عمران روستا» با همکاری و مشارکت معاونت عمرانی استاندار فارس و دیگر ظرفیت دستگاه‌های اجرایی متولی در امر توسعه روستا، آغاز فراخوان «همایش ملی عمران معماری و شهرسازی» با همکاری دانشگاه فنی‌حرفه‌ای کشور، آغاز به کار دبیرخانه « طرح جایزه معماری شیراز» با هدف توجه به معماری ایرانی اسلامی و شهرسازی اسلامی با همکاری کارگروه معماری و شهرسازی بسیج و اجرای  طرح «نذر مهارت» با هدف هم‌ افزایی ظرفیت مهندسین بسیجی شرکت‌ ها و انجمن‌ های خصوصی ادارات و نهادها است که در قالب «نذر مهارت»، مسکن تعدادی از محرومین، تعمیر و بازسازی می شود.

وی اعلام کرد: رونمایی از 2 اثر پژوهشی حوزه‌های عمرانی حاصل دستاوردهای علمی مهندسین بسیجی، مقدمه‌ سازی طراحی «یادمان شهدای مهندسی استان فارس» با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، سرکشی گروه‌های مهندسین بسیجی در قالب همیاران سازمان از خانواده شهدا و افتتاح کانون «بسیج مهندسین شهر صدرا» از سایر برنامه های سازمان بسیج مهندسین فارس به مناسبت هفته بسیج است.

کد خبر 1119679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha