تشکیل بسیج پاسخ مقابله امام خمینی (ره) با دشمن بود

حجت الاسلام باقری با اشاره بر فرمان امام(ره) در تشکیل بسج در کمتر از یک ماه پس از تسخیر لانه جاسوسی گفت: تشکیل بسیج پاسخ امام خمینی (ره) در مقابله با دشمن بود.

روح الله باقری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نقش بسیج در تامین اهداف انقلاب گفت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی که امام (ره) آن را انقلاب دوم نامیدند، تهدیدات آمریکا جدی تر شد و از لحاظ زبانی و لسانی و ورود آمریکا و ناوگان نظامی آنها به خلیج فارس آغاز شد.

 

امام جمعه شهرستان پیشوا افزود: در مقابل آمریکا ایران ارتشی در حال ترمیم داشت و سپاهی نوپا بدون امکانات و تجهیزات و نیروی لازم اما در کمتر از یک ماه تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 59 کمتر از یک ماه تهدیدات آمریکا شروع شد و در کمتر از یک ماه نیز امام فرمان تشکیل بسیج را داد.

 

وی خاطرنشان کرد: دستور امام مبنی بر تشکیل بسیج یک پاسخ برای مقابله با آمریکا و تبدیل یک تهدید به فرصت بود که امام (ره) با تدبیر این تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

 

حجت الاسلام باقری ادامه داد: این تهدید همیشگی است و رو به فزونی می رود و از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنی ها و تهدیدات بیشتر شده و کم نشده است اما باید بدانیم هرچه تهدید بیشتر، فرصت بیشتر و این همان تفکر بسیجی است.

 

امام جمعه پیشوا گفت: تفکر بسیجی می گوید هر چقدر تهدیدات بیشتر باشد، فرصت نیز افزایش می یابد و ما باید از تهدیدات فرصت بسازیم. کار و ابتکار بسیجی تبدیل تهدیدات به فرصت است.

 

وی با اشاره به پیچیدگی های تهدیدات و اشکال مختلف توطئه های دشمن یادآور شد: امروز بسیج نیز با تنوع خدمات مختلف در تمام صحنه ها حاضر است و از قشری بسیجیان جان بر کف هستند و سپاهیان بسیجی مانند همت، باکری، خرازی، زین الدین و چه ارتشیان بسیجی شهید بابایی و دیگران و چه هنرمند بسیجی شهید آوینی و یا دانش آموز و نوجوان بسیجی شهید فهمیده و یا شهید هادی و حججی در این دوران و یا دانشمندان بسیجی مانند احمدی روشن، شهید چمران و سایر افراد نمونه هایی از تفکر بسیجی هستند.

 

وی گفت: این تفکر بسیجی است که انقلاب را 42 سال ادامه داده است و از این به بعد نیز اگر می خواهیم مشکلات اساسی کشور حل شود، تنها راه که می تواند به ما کمک کند و ما را از گردنه سخت به لحاظ معیشتی و اقتصادی و یا فرهنگی و سیاسی عبور کنیم، این مسئله و گره به وسیله تفکر بسیجی باز می شود. امروز حلقه مفقوده و گمشده ما بعد از چهل سال و در گام دوم انقلاب تنها چیزی که می تواند ما را نجات دهد، تفکر بسیجی است.

 

وی یادآور شد: پس از گذشت 40 سال در جاهایی که ما ضربه خوردیم و از دشمن سیلی خورده ایم و عقب نشینی کرده ایم و یا پیشرفت نکرده ایم و پسرفت داشته ایم، تنها دلیلش آن است که تفکر و ایده هایمان، عمل و رفتارهایمان جهادی و بسیجی نبوده است؛ جایی که پیشرفت کردیم و به دشمن سیلی زدیم و رو به جلو حرکت کردیم، پشتوانه آن تفکر بسیجی و افکار بسیجی بوده است و نیروهایی که دلباخته انقلاب هستند و به عنوان بسیجیان توانسته اند کار را پیش ببرند.

 

حجت الاسلام باقری گفت: امام (ره) یادگار گران سنگی را برای ما گذاشت که نه تنها برای کشور بلکه برای تمام کشورهای اسلامی منشا خیرات و برکت بوده است. شهید عزیز ما در دهه چهارم انقلاب شهید حاج قاسم سلیمانی با چه تفکری غلبه یافت و توانست بر تفکر کفرآلود تکفیری ها و داعش پیروز شود و تنها راه پیروزی تفکر بسیجی و به میدان آمدن تمام نیروها بود که کمک کرد ما بتوانیم غلبه پیدا کنیم و پیروز میدان باشیم. اگر بخواهیم بر تمام مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پیروز شویم، تنها راه تفکر بسیجی است و اگر این تفکر نباشد به شکست می رسیم.

 

 

کد خبر 1119724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha