پارک ترافیک ساری آماده بهره برداری آموزشی است

طالبی گفت: پارک ترافیک ساری به مساحت تقریبی هزار و ۴۰۰ متر مربع با صرف هزینه ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال با بهره‌برداری از آموزشی برای همه شهروندان به‌خصوص دستگاه تعلیم و تربیت و کودکان دبستانی آماده بهره‌برداری است.

گزارش حرف از افتتاح نخستین پارک ترافیک در ساری:


افتتاح پارک ترافیک ساری گامی در جهت کاهش تصادفات

خبرنگار حرف_ سرهنگ رحیم باقری رئیس پلیس راهور استان مازندران امروز در مراسم افتتاحیه نخستین پارک ترافیک در بوستان ملل ساری، اظهار کرد: امروزه اینترنت در دسترس همه خانواده‌ها قرار دارد و بخشی از اخبار روزانه مربوط به حوادث در جهان و کشور است، متاسفانه شاید به‌دلیل عدم توسعه زیرساختها و معابر درون و برون شهری تولید خودورها موجب افزایش حوادث رانندگی در کشور شده است

وی افزود: شاید بتوان گفت جزو پنج کشوری هستیم که بیشترین حوادث رانندگی را در طول سال داریم، در کشور ما بیش از ۱۶ هزار نفر سالانه در اثر تصادفات فوت میکنند که این زیبنده کشورمان نیست و به نوعی دومین مرگ و میر کشور ناشی از حوادث رانندگی است.

*کودکان در این پارک با کار ترافیکس آشنا می‌شوند

باقری تاکید کرد: انتظار ما رعایت قوانین است تا  به حفظ جان خود و شهروندان کمک کنیم، از سالهای گذشته به این نتیجه رسیدیم که نیاز است کار فرهنگی بیشتری صورت بگیرد، تصمیم به آموزش مجازی بزرگسالان و کودکان گرفته شد.

رئیس پلیس راهور مازندران ضمن تقدیر از افتتاح این پارک عنوان کرد: امیدواریم همه مدارس و خانواده‌ها از این پارک ترافیک لذت برده و کار ترافیکی را بیاموزند تا در روحشان نهادینه و در آینده در جامعه پیاده کنند، از دست دادن جان افراد در حین تصادف غم‌انگیز است.

این مسئول تاکید کرد: در بحث کنترل ترافیکی همه مسئولان و مردم باید کنند، برای پیشگیری از تصادفات هر چقدر توان داریم باید بگذاریم، تا شاهد از دست رفتن عزیزانمان نباشیم.

*افتتاح این پارک توجه به حلقه گمشده شهر ساری بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «جواد طالبی» امروز(۳آذر)  در آئین افتتاح نخستین پارک ترافیک در بوستان ملل ساری، ضمن گرامیداشت هفته بسیج،  بیان کرد: معتقدم که حمایت سازمانی و غیرت توام با تجربه وقتی چراغ راهش را انتخاب کند، می‌شود مسیری که امروز راه برون‌رفت شهرداری ساری از مشکلات پیش رویش است.

 

 

شهردار ساری افزود: این مسیر جدید را با نگاهی نو در شهرداری ساری آغاز کردیم که امروز یکی از مصادیق بروز آن افتتاح این پارک ترافیک است که یکی از حلقه‌های گمشده شهر می‌باشد که با رعایت دو مولفه شهر دوستدار کودک و آموزش شهروندی در پارک شهر احداث شده است.

 

 

طالبی تصریح کرد: مسیری که به آن معتقدیم بر ظرفیت و توان درون‌سازمانی متکی است برون‌سپاری‌های پرهزینه که از جیب مردم باشد حذف می شود و این تغییرها برای رسیدن به شهری است که لیاقتش را داریم تا شهری به‌دور از تنش، سرشار از نشاط اجتماعی، شهری که باید حافظ منابع و منافعش باشیم داشته باشیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: برای ساختن ساری دست همه صاحب‌نظران و متخصصان را به گرمی می‌فشاریم و این فرصت را غنمیت می دانم که اعلام کنم درگاه اطلاع رسانی شفافیت ساری راه‌اندازی خواهد شد تا شهروندان ساروی در اتاق شیشه‌ای بدانند که خانواده بزرگ شهرداری دغدغه‌ای جز خدمت صادقانه ندارد.

 

 

طالبی عنوان کرد: شهرداری می تواند مدعی حرکت به سوی توسعه باشد که در نقشه راه توسعه‌اش جایی برای کودکان و نوجوانانش دیده باشد، باید شهر را از نگاه کودکانمان هم ببینیم و از خودمان بپرسیم که تا امروز چه اقدامی متناسب با سن و سالشان انجام دادیم.

 

 

وی با بیان اینکه برآورد جهانی نشان می‌دهند که تا کمتر از ۳۰ سال دیگر حداقل ۶۸ درصد از کودکان جهانی ساکن مناطق شهری خواهند بود، اظهار کرد: ما باید از امروز صدای کودکان فردا را بشنویم، شهرداری ساری با افتتاح این پارک در مقطع کنونی با وجود همه کمبودها نشان داده که کودکان و آینده آن‌ها چه نقش پررنگی در چشم‌انداز برنامه مدیریت شهری دارد.

 

 

طالبی اضافه کرد: این پارک به مساحت تقریبی هزار و ۴۰۰ متر مربع با صرف هزینه ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و با مشارکت سازمان‌های عمران، مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل، سیمان، شهرداری منطقه یک با بهره‌برداری از آموزش برای همه شهروندان به‌خصوص آموزش و پرورش و کودکان دبستانی آماده بهره‌برداری است.

 

کد خبر 1119873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha