بسیج می تواند نقش مهمی در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری داشته باشد

بسیج می تواند نقش مهمی در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری داشته باشد و با داشتن روحیه بسیجی می توان بر برخی از مشکلات در سطح جامعه فائق آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه؛ بسیجیان در روزهای سخت در کنار امام(ره) و انقلاب ایستادند و امروز آبروی ما از بسیجیان است و به برکت این تفکر در دنیا صاحب اقتدار و جایگاه هستیم.

 

آنچه موجب جلوه گری بسیج در عرصه دفاع و خدمت رسانی به کشور شد، اخلاص و روحیه این نیرو بوده است. با وجود همین روحیه سلحشورانه و خالصانه بود که توانستیم در جنگ هشت ساله  و با وجود نوپایی انقلاب اسلامی و صف آرایی اسکتبار، کشور را اداره کنیم و هوشمندی حضرت امام خمینی رحمه الله و عدالت خواهی میلیون‌ها انسان با ایمان، تنها، تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود.

 

هفته بسیج، بزرگ داشت جان فشانی‌هایی است که برای سربلندی این مرز و بوم صورت گرفته است.بسیج در دفاع مقدس باایثار و از خودگذشتگی در راه دفاع از وطن خوش درخشید و کارنامه موفقی از خود به یادگار نهاد.بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت‌های مسلمان رشد کرده است.

 

*شرکت  ۶۰ نفر از دانش آموزان در مسابقه نقاشی روی پارچه در سنقر و کلیایی

    

محمدرضا کماسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج یکدوره مسابقه نقاشی روی پارچه با موضوع «بسیج وشهادت»در دهستان فارسینج این شهرستان برگزار شده است.

 

 مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقروکلیایی  افزود: هدف از برگزاری این مسابقه هنری، نزدیکی کودکان و نوجوانان با ساختار بسیج و فعالیت های آن،انس و الفت گرفتن دانش آموزان با ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی در غالب زبان هنر بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد:  این مسابقه هنری که به همت کانون بسیج هنرمندان به مسئولیت علی حشمتی و همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و کانون پرورشی در مدرسه شهید خزاعی دهستان فارسینج با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار  شد.

 

کماسی تصریح کرد: در این مسابقه ۶۰ نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه شرکت داشتند که در پایان به ۸نفر از برگزیدگان کارت هدیه و دیگر دانش آموزان شرکت کننده نیز هدایای فرهنگی و ورزشی اعطا  شده است.

 

*  بسیج در تداوم انقلاب اسلامی و عرصه های مختلف نقش خطیری را داشته است

 

در ادامه این گفتگو عزت اله شریفی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: برنامه های بسیج در سطوح مختلف با حمایت همه جانبه مدیریت قابل اجرا بوده و اداره کل برای فعالیت بسیج اهمیت زیادی قائل می باشد.

 

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب افزود: برگزاری برنامه های چند منظوره فرهنگی،عقیدتی وغذاهای بومی محلی با هدف بزرگداشت هفته بسیج با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب و دیگر ادارات و نهادهای شهرستان در روستای نقاره کوب بخش قلعه شاهین ،برگزاری  نمایشگاه کتاب ،اهدا ۱۵۰ جلد کتاب در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری ،قرآنی،تاریخ و جغرافیا،کودک و نوجوان،برگزاری محافل ادبی و شعر خوانی،اجرای نمایش وتجلیل از شاعران و عوامل فرهنگی و هنری از مهمترین برنامه های قابل اجرا در هفته بسیج است.

 

وی خاطر نشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم و دیدیم که بسیجیان چگونه با خلوص نیت و صفای باطن با بذل مال و جان خویش برای دفاع از کیان و مرزوبوم میهن اسلامی ایران پا در میدان جهاد و شهادت نهادند و برای ملت ایران افتخار و سربلندی آفریدند.

 

*ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه

 

غلامرضا ملکیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: اگر می‌خواهیم امروز فرهنگ ما اثر گذار باشد، باید فرهنگ بسیجی را مورد توجه قرار دهیم.

 

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  کنگاور افزود: هرچند امسال با حضور ویروس منحوس کرونا برخی از امکانات برنامه های حضوری را از دست داده ایم اما با توجه به برنامه ریزی های منسجم  و اصولی و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی به استقبال هفته بسیج می رویم .

 

وی خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره شهدای شهرستان با همکاری سپاه ناحیه کنگاور ،برگزاری محفل ادبی با حضور شاعران شهرستان و با همکاری بسیج هنرمندان ،برگزاری مسابقه نقاشی در فضای مجازی  با همکاری بسیج هنرمندان شهرستان و چند برنامه و مسابقه فرهنگی  از مهمترین برنامه های هفته بسیج در شهرستان است که با رعایت پرونکل های بهداشتی در کنگاور برگزار می شود.

 

ملکیان تصریح کرد: 

 

کد خبر 1119878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha