۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا توسط بسیج دانشجویی تزریق شده است

نوروزی گفت: از ۱۰۰ میلیون دز واکسن که در کشور تزریق شده بیش از ۶۰۰ هزار دز آن بسیج دانشجویی دانشگاه های مشهد تزریق کردند یا ۹۰ درصد نیروهایی که تزریق واکسن انجام می دهند، بسیج دانشجویی این افراد را معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رسول نوروزی » امروز چهارشنبه (3 آذر) در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج در محل بسیج دانشجویی خراسان رضوی برگزار شد؛ بیان کرد: بسیج دانشجویی به فرمان امام راحل (ره) در دوم آذر  سال 1362 تاسیس شد و بعد از آن 14 دیدار و پیام حضرت آقا اختصاصا با بسیج دانشجویی، مانیفست حرکت بسیج دانشجویی را مشخص کرد.

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی افزود: مخاطب بسیج دانشجویی خراسان رضوی قریب به 10 درصد دانشجویان کشور هستند و این 10 درصد با یک شبکه ای متشکل از 15 دفتر در شهرستان ها و 22 حوزه و 432 پایگاه در سطح استان به بدنه نخبه جامعه خدمت رسانی می کند.



وی گفت: ماموریت اصلی بسیج، تربیت عنصر تراز انقلاب اسلامی در بستر نقش آفرینی در حل چالش ها است؛ بسیج دانشجویی با یک نگاه مسئله محور و نقطه زن مسائل کشور و نظام را احصا می کند و مجاهدانه به حل آنها می پردازد و این حل مسئله دارای 4 محور است، اول خود شناخت مسئله با یک نگاه دانشی و پژوهشی و پاسخ به آن با همین نگاه می باشد.

 

نوروزی ادامه داد: بعد از این مرحله سه انتخاب برای حل مسئله داریم ؛ محور اول عمل جهادی مانند اردوهای جهادی ، قرارگاه کرونا و بحث مسئله صیانت از ارتفاعات جنوب شهر و ... است، محور دوم بحث گفتمان سازی یعنی این را تبدیل به گفتمان عمومی در سطح کشور، استان و شهر کردن و فرهنگ سازی کردن در این حوزه و محور سوم بحث مطالبه گری است و آنجا که مسئله نیاز به مطالبه گری و تصمیم سازی برای مسئولان دارد نهاد بسیج دانشجویی سردمدار این حرکت است.

 

وی بیان کرد: با توجه به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: مسئولین باید خود را پاسخگو به دانشجو بدانند، برای این موضوع حرکتی شروع کردیم و اما چند حوزه اولویت دار برای بوم بسیج دانشجویی استان در برنامه بلند مدت ترسیم شده که در آن حوزه ها ورود خواهیم کرد از جمله در حوزه نرم افزاری: بحث تربیت نیرو به عنوان مهمترین وظیفه که در بدنه دانشجویی جاری و ساری است در اولویت کار خود قرار دادیم .

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی افزود: تصمیم سازی و تحقق جربان حلقه های میانی به ویژه در سطح جامعه خارج از دانشگاه با توجه راهبردی که آقا برای حل مسائل نظام، مدل جدیدی از حکمرانی در سال 98 معرفی کردند، لذا ما در این حوزه در مسائل خارج از دانشگاه نیز ورود می کنیم؛ دو سطح از ورود ما به مجاهدت مسئله محور وجود دارد یک سطح داخل دانشگاه که برای دانشجویان و مسائل داخل دانشگاه و از داخل به بیرون است و یک سطح خارج دانشگاه و اجتماع است مانند محرومیت زدایی و قرارگاه کرونا که حرکتی متشکل از دانشجویان و ادوار بسیج دانشجویی در بیرون دانشگاه در این دو سطح نقش آفرینی خواهند کرد.

 

وی گفت: بحث بعدی اصلاح و تقویت جریان حرکت خواهران در بسیج دانشجویی با این نگاه که مخاطب عظیمی از ما را تشکیل می دهند ، اصلاح و تقویت جریان اردوهای جهادی با نگاه به سیر تطولی اردوهای جهادی از دیگر حوزه های ورودی ما خواهد بود که اردوهای جهادی نسل 4 ، باید 4 ویژگی مسئله محور، تعاون محور، پیامد محور و تربیتی داشته باشد .

 

نوروزی با بیان اینکه بازسازی و بازخوانی نقش ادوار در حل مسائل و چالش ها و نقش آفرینی و ورود جدی به حوزه بین الملل در دو سطح دانشجویان داخل مشهد و کشورهای منطقه از دیگر حوزه های اولویت داردما خواهد بود؛ افزود: از ۲۲ کشور در دانشگاه مشهد تحصیل می کنند و بیشترین مخاطب خواهر دانشجویان عراقی، در سطح کشور مربوط به  مشهد  است و این نشان دهنده اعتماد خانواده های عراقی به مشهد است و در این خصوص رقبایی چون امریکا داریم و اکنون ۵۰ کشور در جامعه المصطفی مشهد تحصیل می کنند لذا با یک نگاه تمدنی به شهر مشهد می توانیم در حوزه بین الملل اثرگذار باشیم ، ضمن اینکه در نگاه بلند مدت دیپلماسی عمومی کشورهای شمال شرق کشور را از طرف بسیج دانشجویی نمایندگی خواهیم کرد.  

 

وی اظهار کرد: ایجاد و تقویت جریان پژوهش و فناوری با نگاه به اقتصاد دانش بنیان و پیروزی در حوزه جنگ تحریمی از دیگر حوزه هایی است که بسیج دانشجویی ورود کرده است و اکنون سه مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی با مدل بومی، به صورت خود کفا و مسئله محور شکل گرفته است؛ همچنین پرداختن جدی به موضوع مغفول مانده ادبی، هنری و تربیت هنرمند متعهد در بستر نقش آفرینی فعالانه و مهندسی شده در بازسازی و بازتعریف جریان جنبش دانشجویی، از حوزه های مورد نیاز انقلاب که ورود جدی به آن نشده است، متاسفانه در سالهای اخیر به دو دلیل شاهد جنبش دانشجویی نیستیم یکی سیاست دولت سابق و دیگری کرونا ، ما به عنوان فراتشکل بستر فعالیت دانشجوها را مجددا بازسازی خواهیم کرد، راهبرد ما بر اساس سخنان آقا این است که شاهد دانشجویان بی تفاوت و سهل اندیش نباشیم.

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی افزود: تقویت نقش آفرینی فرادانشگاهی و اجتماعی بسیج دانشجویی به صورت هدفمند و ساختارمند با توجه به بازگشایی دانشگاه با محوریت حل مسائل ، مطالبه گری، تصمیم سازی و گفتمان سازی. اصلاح مسیر و تقویت بنیه مسیر حرکت تحلیل گران سیاسی و کنش گران فضای مجازی در دانشگاه با نگاه باز سازی جنبش دانشجویی و تقویت همگرایی در اقشار تربیتی بسیج و اقشار دانشگاهی بسیج و تشکل های دانشگاهی با ایجاد و تقویت شورای هماهنگی تشکل ها از اولویت کاری برنامه راهبردی بسیج دانشجویی در سه سال آینده خواهد بود.

 

وی گفت: یکی از ۱۱ شرکت دانش بنیان مجوز دار برای صادرات تجهیزات پزشکی کشور را مرکز تحقیقات آغاسی زاده ما نمایندگی می کند و پروژه های دانش بنیانی را در حوزه تجهیزات پزشکی با سوریه داریم و وارد باز سوریه شدیم؛ همچنین اخیرا در حوزه انرژی های نو و پاک ورود کردیم و استارتآپهایی را به سفارش بازار سوریه راه اندازی کردیم.

 

نوروزی بیان کرد: در بحث کرونا ما حرکت مسئله محور شروع کردیم اگر چه سپاه قرارگاه شهید سلمیانی را تشکیل داد اما بسیج دانشجویی به لحاظ تشکیلاتی وظیفه ای برای آن تعریف نشده بود لذا ۱۰ مسئله برای این منظور احصا شد و برای هر کدام ستادی در قرارگاه کرونا تاسیس شد ، قریب به ۵ هزار نفر داوطلب حل مسائل ما در قرارگاه کرونا شدند و قریب به 2 هزار نفر از این ها را به مدت سه ماه از ابتدای پیک پنج تا الان به کار گیری کردیم.

 

وی افزود: از 100 میلیون دز واکسن که در کشور تزریق شده بیش از 600 هزار دز آن بسیج دانشجویی دانشگاههای مشهد تزریق کردند یا 90 درصد نیروهایی که تزریق واکسن انجام میدهند، بسیج دانشجویی این افراد را معرفی کرده است.

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به منویات حضرت آقا نسبت به توجه ویژه به 4 محصول کشاورزی از جمله زعفران ، بسیج دانشجویی کار تحقیقاتی در این خصوص را شروع و برای این منظور سال گذشته قرارگاه زرپران ایجاد کرد، در این قرارگاه از لحظه ای که گل چیده می شد در فرایندی هوادهی، بسته بندی های کیلویی و توزیع در شبکه اقتصادی صورت می گرفت و گل پاک شده و خشک شده با دستگاههای بروز تحویل صاحب محصول می شد .

 

وی افزود: سال گذشته با ایجاد این قرارگاه، 12 هزار خانواده حاشیه شهر شبکه شدند و این قرارگاه تا روزی 40 تن زعفران بین این خانواده ها برای پاک کردن توزیع می کرد اماسال به دلیل کاهش زعفران، ۲ هزار خانواده در حاشیه شهر فرایند پاک کردن گلها را انجام دادند.


نوروزی با بیان اینکه برخی از مسئولین شبکه ها درخواست داشتند که این شبکه باقی بماند و وارد عرصه های دیگر شود  تا یک شغل خانگی پایدار و فصلی بر اساس نیاز میدان ایجاد شود؛ گفت: ما به دنبال ابجاد پالایشگاه زعفران استان هستیم و محصولات ارزشمندی از دور ریز زعفران تولید خواهد شد.


وی بیان کرد: در حوزه خیزش علمی لبیک، بر اساس منویات اقا که فرمودند: در سه رشته مدیریت، حقوق و اقتصاد باید ورود کرد، ما دو رشته روانشناسی و علوم سیاسی با نگاه تمدنی به این سه رشته اضافه کردیم و در این ۵ حوزه دنبال تربیت جوان و متعهد در تحصیلات تکمیلی هستیم که اتفاقات خوبی رقم خورده است .
 

 

 

کد خبر 1119925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha