برای ایجاد شورای ترویج حوزه فرهنگ، هنر و ادب در حال برنامه ریزی هستیم

حسین زاده گفت: رتبه بندی کتاب ها وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در حال برنامه ریزی برای ایجاد شورای ترویج در حوزه فرهنگ، هنر و ادب هستیم و همه دستگاه ها باید در این زمینه با ما همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد حسین زاده» در نشست شهردار مشهد با جمعی از همکاران نویسنده با بیان اینکه نویسنده دغدغه نوشتن دارد و ناشر باید در ترویج آن تلاش کند، گفت: رتبه بندی کتاب ها وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در حال برنامه ریزی برای ایجاد شورای ترویج در حوزه فرهنگ، هنر و ادب هستیم و همه دستگاه ها باید در این زمینه با ما همکاری کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: ماهیت کتاب نخستین چیزی است که آن را به چاپ دوم و سوم اما به دلیل نبود امکانات تبلیغی و ترویجی یک کتاب خوب به درستی معرفی نمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ناشران نویسندگان را اذیت می کنند و برزخ پاسخ ناشر را همه نویسندگان به خوبی درک می کنند، بیان کرد: در تلاش برای رفع این مشکل هستیم. خوشبختانه ظرفیت بالایی در حوزه سوژه و در مشهد وجود دارد.

 

حسین زاده تصریح کرد: در مشهد مفاخر زیادی حضور دارند که می توان زندگی آنها را در قالب داستان، رمان و خاطره منعکس کرد و این کتاب ها به برند مشهد تبدیل خواهند شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت:یکی از اتفاقاتی که در غرب مرسوم است، تولید کتاب تجربیات مدیران است و بسیاری از مدیران شرکت های بزرگ خاطرات و تجربیات خود را در قالب کتاب منتشر می کنند اما این امر تاکنون در ایران رخ نداده و امیدوارم شهرداری مشهد پیشران این موضوع باشد. 

کد خبر 1119930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha