ثبت واقعه چهارم آذر در تقويم کشور، یکی از مطالبات ديرينه مردم اندیمشک است

حجت‌الاسلام مهدوی ثبت واقعه چهارم آذر در تقويم کشور را یکی از مطالبات ديرينه مردم اندیمشک دانست و گفت: ضرورت دارد مسئولان فرهنگی کشور اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز و مظلوم چهارم آذر سال ۱۳۶۵ اندیمشک اظهار کرد: اندیمشک در این روز شاهد طولانی‌ترین بمباران هوایی دشمن بعثی بود که در تاریخ پرفراز و نشیب این دیار، ثبت و ماندگار شد.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه اندیمشک ورودی شمال خوزستان است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در آن، اهمیت خیلی خاصی دارد افزود: در دوران دفاع مقدس، اندیمشک پشتیبان نیروها و رزمندگان اسلام بود و با توجه به اهمیت این منطقه، همیشه مورد توجه و تهاجم دشمن بعثی قرار می‌گرفت.

 

وی با اشاره به اينکه پادگان‌های دوکوهه و کرخه، محلی برای آموزش و پشتیبانی از رزمندگان اسلام و پیروزی‌های افتخارآفرین آنها بودند اذعان کرد: با توجه به پیروزی رزمندگان اسلام در عمليات والفجر هشت و تصرف شهر استراتژیک فاو، رژیم بعث عراق به انتقام این شکست، اندیمشک را در چهارم آذر مورد حمله هوایی قرار داد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه رژیم بعثی با حمایت ابرقدرت‌ها، تجهیزات کامل و جنگنده‌های پيشرفته به جنگ مردمی آمد که سلاحی به غیر از ایمان و اعتقاد به ارزش‌های اسلام و انقلاب نداشتند تصریح کرد: در زمان بمباران، شاهد بودیم که آسمان اندیمشک سرخ شد و جنگنده‌های ‌هوایی دشمن، یکی پس از دیگری، جای جای این شهر مظلوم را مورد هدف حملات خود قرار دادند.

 

وی عنوان کرد: در روز چهارم آذر سال ۱۳۶۵، مظلومیت، ایمان و مقاومت مردم اندیمشک قابل مشاهده بود و این مردم نه تنها تضعیف نشدند بلکه در روز تشییع پیکر مطهر این شهدا، شعار «جنگ جنگ تا پیروزی» سر دادند و امام خمینی (ره) نیز به این موضوع اشاره کردند.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان با اشاره به اینکه چهارم آذر، روز حماسه مقاومت و پايداری مردم مظلوم اندیمشک در برابر هجوم وحشیانه دشمن بعثی است بیان کرد: چهارم آذر، سخت‌ترین و تلخ‌ترین روز برای این مردم بود اما آنها باز هم فداکاری و ایثاری ماندگار از خود به جای گذاشتند.

 

وی ثبت واقعه چهارم آذر در تقويم کشور را یکی از مطالبات ديرينه مردم اندیمشک دانست و خاطر نشان کرد: ضرورت دارد مسئولان فرهنگی کشور اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

 

کد خبر 1120015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha