مدارس غیردولتی بستری برای ورود اندیشه های نو به نظام آموزشی فراهم کرده است

صالح با اشاره به ضرورت و اهمیت مدارس غیر دولتی در کنار مدارس دولتی، افزود: احداث و توسعه مدارس غیر دولتی همواره اثر مثبتی داشته است چرا که اجازه داده ایم اندیشه ها و ایده های نو وارد نظام آموزشی ما شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر کل مراکز و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در جلسه هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی استان زنجان ضمن تقدیر از همراهی و فعالیت های انجام شده در استان زنجان اظهار کرد: تمام تلاشمان این است که اگر مشکلی در مدارس و مراکز غیر دولتی وجود دارد در کوتاه ترین زمان ممکن مرتفع شود.

 

سعید صالح با اشاره به ضرورت و اهمیت مدارس غیر دولتی در کنار مدارس دولتی، افزود: احداث و توسعه مدارس غیر دولتی همواره اثر مثبتی داشته است چرا که اجازه داده ایم اندیشه ها و ایده های نو وارد نظام آموزشی ما شوند.

 

وی با یادآوری اینکه حضور افراد با اندیشه ها و ایده های نو در این مدارس بسیار اثر بخش بوده و توفیقاتی به دنبال داشته است، گفت: ضرورت دارد سیاست گذاری را به بخش غیر دولتی تغییر دهیم چرا که با نگاه دولتی نمی توان مدارس غیر دولتی را به درستی اداره کرد.

 

مدیر کل مراکز و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: در جایی که نیاز به حمایت و نظارت باشد کاملاً شفاف هستیم و بایستی با نگاه علمی، منطقی و درست تصمیم بگیریم و برنامه ریزی کنیم.

 

وی افزود: سامانه مشارکت ها، جزو سه سامانه برتر وزارت آموزش و پرورش است اما به جهت توسعه و به روز رسانی؛ گاه ممکن است دچار خطا شود که آن هم قابل پیگیری است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در سخنانی اظهار کرد: در استان زنجان ۲۰۰ هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی وجود دارد که از این تعداد ۱۶ هزار نفر در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند.

 

حسن مظفری با بیان اینکه مدارس غیر دولتی استان زنجان با مدیریت درست و برنامه ریزی دقیق همکاران خوب عمل کرده اند، گفت: اگر میخواهیم مراکز و مدارس با کیفیتی داشته باشیم اولین کار استفاده از نیروی انسانی مطلوب و با کیفیت در این مدارس است تا این مراکز را مورد توجه قرار داده و اطمینان برای والدین ایجاد کنند.

 

وی  گفت: انتظارات و رضایت‌مندی والدین از دیگر مسائل مهمی است که باید در این مراکز مورد توجه قرار گیرد و طوری عمل شود تا انتظارات والدین تا حد معقول برآورده شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به موفقیت های  آموزش و پرورش در یکسال گذشته بیان کرد:  اهدای پنج هزار تبلت دانش آموزی ، کسب دو رتبه اول کنکور، صعود رتبه کنکور استان به رتبه 14  کشور، کسب رتبه هفتم کشوری در ارزیابی ادارات کل آموزش و پرورش استان ، کسب پنج مدال کشوری در  المپیاد های علمی و دست یافتن به رتبه برگزیده  استان در جشنواره شهید رجایی  از مهم ترین این موفقیت ها است که مرهون تلاش تمامی همکاران، دانش آموزان و اولیا است.

 

مظفری اضافه کرد: در راستای رفع کمبود فضا های آموزشی شهر زنجان، با پیگیری های انجام شده، مصوب شد که  ۶۳ باب مدرسه که در طول سه سال ساخته شود.

 

کد خبر 1120021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha