برگزاری همایش پیاده روی به مناسبت هفته بسیج در روستای قاسم آباد

مبلغ دینی روستای قاسم آباد گفت: همزمان با بزرگداشت هفته بسیج، همایش پیاده روی با حضور نوجوانان و جوانان بسیجی و خانواده آن ها در روستای قاسم آباد آران و بیدگل برگزار شد.

حجت الاسلام مظلوم پیرمرادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با بزرگداشت هفته بسیج، همایش پیاده روی با حضور نوجوانان و جوانان بسیجی و خانواده آن ها در روستای قاسم آباد شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.
 

مبلغ دینی روستای قاسم آباد گفت: این همایش با مشارکت کانون فرهنگی خاتم الانبیا(ص)، شورای اسلامی روستا ، دهیاری و پایگاه بسیج با هدف افزایش شور و نشاط بین مردم روستا برگزار شد.

 

حجت الاسلام پیرمرادی افزود: این پیاده روی با استقبال بسیار خوب اهالی روستا به ویژه جوانان و نوجوانان همراه بود و با تصمیم مسئولان محلی مقرر شد در طول سال ، هر ماه یک بار این برنامه در روستا اجرا شود.

این مبلغ دینی با تاکید بر اینکه افزایش فرهنگ سلامتی و ورزش ضروری است، گفت: ارتقای سطح سلامتی و نشاط اجتماعی با بهره گیری از ورزش ممکن است و بدون شک افزایش اعتماد به نفس و ارتقای وضعیت روحی و روانی شهروندان با افزایش ورزش های همگانی به دست می آید و اگر به ورزش همگانی توجه کنیم شاهد افزایش سرانه سلامت و کمتر شدن هزینه درمان خواهیم بود، لذا باید این  فرهنگ پیاده روی در جامعه ترویج یابد.

 

حجت الاسلام پیرمرادی ادامه داد: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری، بازی های بومی محلی و اهدای جوایز به شرکت کنندگان  به قید قرعه از دیگر برنامه های این همایش پیاده روی بود.

 

مبلّغ دینی روستای قاسم آباد افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب بر ضرورت همکاری کانون های فرهنگی مساجد با بسیج برای اجرای برنامه ها تاکید دارند، ما هم در روستای قاسم آباد از تمام ظرفیت های پایگاه بسیج و نیروهای نوجوان بسیجی استفاده می کنیم و همدلی و همکاری بسیار خوبی بین کانون فرهنگی و پایگاه بسیج این روستا در راستای اجرای برنامه های فرهنگی وجود دارد.

 

حجت الاسلام پیرمرادی مسجد و کانون فرهنگی خاتم الانبیا(ص) را محور فعالیت های فرهنگی مذهبی روستای قاسم آباد خواند و افزود: فعالیت های فرهنگی روستا به اندازه ای مطلوب است که نوجوانان روستا به صورت خودجوش مشغول انجام برنامه های فرهنگی در مسجد هستند و اکثر اوقات فراغت خود را به واسطه فعالیت در کانون مسجد در این محیط معنوی می گذرانند.

 

روستای قاسم آباد از توابع بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل و در فاصله ۳۵ کیلومتری از مرکز این شهرستان واقع شده است./

کد خبر 1120033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha