انتشار فراخوان دومین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی«خه لات» در کردستان

سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از انتشار فراخوان دومین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی«خه‌لات» با تاکید بر کسب و کارهای فرهنگی و ترویج کالاهای فرهنگی اقوام ایرانی در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عیسی فلاحی سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی استان کردستان در مصاحبه مجازی با رسانه‌های استان اظهار کرد: اولین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی در اسفند ماه پارسال برگزار و از فعالان و شرکت کنندگان و تولیدکنندگان کالاهای فرهنگی استان کردستان طی مراسمی ویژه قدردانی و تجلیل بعمل آمد.

 

 

وی افزود: دومین «جشنواره استانی کالاها و محصولات فرهنگی» شامل هدایای فرهنگی و عروسک سازی و صنایع چاپ و بسته بندی در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار براساس فراخوان جشنواره تا 20 دیماه سال جاری تعیین شده است.

 

 

سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: این جشنواره برای دومین بار است که در استان کردستان برگزار می شود و فرصتی است تا تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی در بخش‌های هدایای فرهنگی، شامل صنایع دستی چوبی، زیورآلات و هنرهای تزئینی، آلات و سازهای موسیقی و هنر جولایی و فرش دستبافت همچنین عروسک سازی و صنایع چاپ و بسته بندی در معرض داوری قراردهند.

 

 

وی ضمن اشاره به هدف اصلی جشنواره مبنی بر محوریت فرهنگ‌سازی تولید و مصرف، اظهار کرد: هدف از برگزاری دومین دوره این جشنواره حمایت از تولیدکنندگان داخلی کالاهای فرهنگی استان کردستان و ارتقای فرهنگ عمومی استفاده از کالاهای فرهنگی است.

 

 

فلاحی نظارت بر تولید محصولات و کالاهای فرهنگی، شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در بازار محصولات فرهنگی از طریق مطالعات میدانی، ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان، کمک به برندسازی و تقویت اقتصاد فرهنگ، گسترش همکاری با سازمان‌ها و نهادهای ذی ربط و ایجاد هم افزایی و بطور کلی رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره خواند.

 

 

وی تاکید کرد: همچنین هدف از برگزاری این جشنواره علاوه برشناسایی ظرفیت‌های تولیدات فرهنگی استان کردستان تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و تاکید بر تولید ملی، توجه ویژه به تولیدکنندگان داخلی و ضرورت حمایت از کالای ایرانی و نیز توجه به مولفه‌های فرهنگی ایرانی اسلامی در کالاهای مصرفی استان ضرورت برگزاری چنین جشنواره ای را بیش تر از پیش می‌نماید.

 

 

فلاحی اذعان داشت: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان می‌توانند از سامانه جشنواره فیروزه جهت شرکت در این جشنواره شرکت نمایند و با مراجعه به سایت https://jayezehfir مراجعه کنند.

کد خبر 1120050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha