مرز شهدا، جغرافیای انسانی است

سردار احمدیان با انتقاد از نگاه ملی گرایی صرف به هشت سال دفاع مقدس، خواستار توجه به محتوای وصیت نامه های شهدا شد و گفت: مرز شهدا، یک مرز با جغرافیای انسانی است و هرجا صدای مظلوم بلند شد، در حمایت از وی برمی خیزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، سردار «محمد احمدیان» در یادواره شهدا که در مسجد قاضی زاهد برگزار شد، گفت: دفاع مقدس، امتداد عاشورا است و همانند آن، روشنگری می کند و باقی ماندن پیکرهای شهدا در هنگام دفاع و کشف امروزی آنها، سبب شناخت مردم از مناطق جنگی شده است.


روایتگر دفاع مقدس با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، کشف پیکرهای شهدا را نمادین خوانده است، بیان کرد: کار اصلی احیای ذکر، یاد و نام و خاطره های شهداست و اجازه ندادن به اینکه فرهنگ و ارزش‌هایی که شهدا برای آن شهید شدند، دفن شود.
وی از نگاه ملی گرایی به دفاع مقدس و تنها توجه به خاک کشور در این جنگ انتقاد کرد و ادامه داد: وصیت نامه ها و سبک زندگی شهدا مورد توجه قرار گیرد، فراتر از این هدف، مشاهده می شود و اگر مسئولان و مدیران دچار ضعف مدیریتی هستند به دلیل فاصله از فرهنگ شهدا است.


سردار احمدیان با بیان اینکه شنیدن روایت از شهدا، خواب را بر شخص حرام می کند، مطرح کرد: چه اتفاقی رخ داده است که والدین شهدا هنوز هستند و مدیر یا مسئولی جرات دست درازی به بیت المال می کند و خود را ذخیره انقلاب بداند، از فرهنگ شهدا فاصله گرفته ایم.
روایتگر دفاع مقدس، شهادت مظلومانه در کانال کمیل و نقل روایت آن را سرباز ساز عصر ذکر کرد و افزود: فتح خرمشهر مزد یک حرکت بود ولی هدف رزمندگان فراتر از آن بود و در واقع مرز شهدا، یک مرز با جغرافیای انسانی است و هرجا صدای مظلوم بلند شد، در حمایت از وی برمی خیزد.


وی با تاکید بر اینکه روایت دفاع مقدس تمام نشده است و ادامه آن بر روی دوش نسل امروز است، گفت: شهید طهرانی مقدم، در بدترین شرایط توانست دغدغه دفاع هوایی کشور را برطرف کند، امروز نیز هر نفر می تواند یک طهرانی مقدم باشد تا کشور سرافراز بماند نه آنکه با ادعای دیپلماسی اظهار عجز و ناتوانی کند.


سردار احمدیان با اشاره به این جمله شهید قاسم سلیمانی که شهدا، شهید زندگی می کنند، تبیین کرد: یادواره شهدا برای فراموش نشدن یاد شلمچه و فکه و طلاییه و فرهنگ شهدا است، جنگ در جبهه نداریم اما دل جوانان مورد هجوم است و بزرگترین هنرامروز، جذب جوانان برای عصر ظهور است./

کد خبر 1120127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha