شهدای ۵ آذر گرگان جزو اولین شهدای مدافع حرم ایران بودند

حجت الاسلام گرزین گفت: مردم گرگان زمین و شهدای ۵ آذر گرگان جزو اولین شهدای مدافع حرم ایران بودند.

حجت الاسلام «عباسعلی گرزین» با گرامیداشت 5 آذر، روز ملی گرگان و هفته بسیج به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: روز 5 آذر روز ملی ظلم ستیزی و ولایتمداری مردم گرگان است، چرا که نقطه آغاز این اتفاق بر می گردد به 29 آبان 57  حمله رژیم پهلوی به حرم امام رضا (ع) بر می گردد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: در این روز رژیم پهلوی اقدام به هتک حرمت و شهادت برخی از زائران حرم امام رضا (ع) کرده بود.

 

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) هفتمین روز شهادت این زائران رضوی در 5 آذر را عزای عمومی اعلام کرده و به همین دلیل مردم گرگان به صورت خودجوش یک تجمع در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار کردند و به منظور اعتراض و عزاداری برای دفاع از حرم رضوی به سمت مشهد مقدس حرکت کردند.

 

حجت الاسلام گرزین خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی در نقطه تجمع شروع به تیراندازی کرد و 14 نفر از مردم ولایتمدار شهرستان گرگان را به شهادت رساند.

 

وی با بیان اینکه روحیه حماسی و شجاعانه مردم گرگان زمین برای دفاع از حق و ولایت بود، گفت: مردم گرگان زمین و شهدای 5 آذر گرگان جزو اولین شهدای مدافع حرم کشور ما بودند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: به منظور پاسداشت این اتفاق مهم، این روز توسط شورای اسلامی شهر گرگان به عنوان روز ملی گرگان معرفی و در تقویم ثبت شد.

 

وی ادامه داد: این روحیه بسیجی و ولایتمداری بعد از گذشته چندین سال همچنان در مردم گرگان موج می زند و مردم گرگان جزو پیشروترین ایرانیان در عمل و نشان دادن روحیه بسیجی هستند.

 

کد خبر 1120163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha