سبک زندگی ایرانی اسلامی موضوعی بسیار مهم و تمدن ساز است

بیابانی با اشاره به تذکرهای مکرر مقام معظم رهبری در رابطه با جدی گرفتن سبک زندگی در کشور، گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی موضوعی بسیار مهم و تمدن ساز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « مینا بیابانی » در آیین اختتامیه دومین نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای قرارگاه های طرح تحولات محلات هرمزگان و اجلاسیه مجمع بسیج استان ضمن قدردانی از بسیجیان شرکت کننده در نمایشگاه، به تشریح اهمیت موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی پرداخت و اظهار کرد: موضوع سبک زندگی از مباحق بسیار مهم جامعه است.

 

وی با اشاره به قرار گرفتن موضوع سبک زندگی در بین 7 محور بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: توجه به سبک زندگی اسلامی در گام دوم انقلاب بسیار ضروری است.

 

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: نقاط قوت و ضعف چهار دهه از عمر انقلاب در رابطه با سبک زندگی را احصا و برنامه مدونی را برای رسیدن به قله های تمدنی در دهه پنجم تدوین و ترسیم کنیم.

 

وی با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی، سلول بنیادی خانواده است، گفت: آنچه که باید در این مسیر مورد توجه قرار گیرد، نهاد خانواده است.

 

بیابانی با یادآوری اینکه رفتار، افکار، اندیشه، اعتقادات و باورهای هر فرد در خانواده شکل می گیرد، عنوان کرد: فرایند جامعه پذیری فرد در خانواده اتفاق می افتد و خروجی آن  بسیجی مخلص و خدوم و پای کار انقلاب می شود و چنانچه در این زمینه  بی توجهی اتفاق  افتد، در 20 سال آینده نیروی بسیجی خدوم نخواهیم داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به هدف در سبک زندگی باید همه عناصر خانواده مورد توجه قرار گیرید، اذعان کرد: متاسفانه در برنامه ریزی ها همه اعضای خانواده لحاظ نشده و فقط به دختر و مادر توجه شده و به افراد ذکور توجه نشده است.

 

بیابانی از لحاظ نکردن همه اعضای خانواده و پای کار نیامدن عوامل سازمانی به عنوان دلایل عدم موفقیت در زمینه سبک زندگی ایرانی اسلامی یاد کرد و گفت: مسئولان باید در اجرای طرح ها به این دو نکته مهم و کلیدی اهتمام ورزند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1120204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha