شهدا عاشقانه از خاک وطن حراست کردند

خلیلی با بیان اینکه مدیران حین خدمت از آموزه های دینی غفلت نکنند گفت: شهدا عاشقانه از خاک وطن حراست کردند.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «حمزه خلیلی» امروز ( پنج شنبه، ۴ آذر ) در یادواره شهدای حقوقدان گیلان به ویژگی های بارز شهدا اشاره و اظهار کرد: آسایش و آرامش امروز کشور را مدیون شهدا هستیم حراست از خون شهدا وظیفه عظیم و خطیری است که بر عهده ماست.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه شهدای دارای ویژگی متفاوت تر از دیگران بودند گفت: همه فضایل شهدا را نمی توانیم در جلسات باز گو کنیم.


حجت الاسلام خلیلی اذعان کرد: نخستین فضیلتی که همه شهدا ما داشتند، خداجویی و خداخواهی شان و رشد این فضیلت در جامعه بود.‌


وی ادامه داد: یک تمایل فطری بشر در خداخواهی و یکتا پرستی در ضمیر ناخود آگاه بشری وجود دارد.‌


رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه بزرگترین ماموریت پیامبران ترویج و رشد خداجویی و خداخواهی در جامعه بود افزود: شهدا جایگاه ویژه ای در جامعه دارند که بایستی بیش از پیش ویژگی های بارز این بزرگ مردان شناسایی شود.


وی با اشاره به دهه شصت که در تاریخ خواهیم دید در دوران هشت سال دفاع مقدس ایمان بالا و توجه الطاف الهی بود که اینگونه نام شهدا را ماندگار کرد افزود: شهدای تجلی اسما الهی بودند.



رئیس کل دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: شهدا وابسته دنیا و مادیات نبودند بلکه با معنویت بالا تونستند بر دشمنان پیروز و اینگونه به جایگاه رفیع شهادت نائل آیند.


خلیلی اظهار داشت: شهدا برای رسیدن به خدا از این دنیا فاصله گرفتند عاشقانه در راه حقیقت گام برداشتند،



رییس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه شهدا عشق را ترجیح بر عقل حسابگر دانستند و اینگونه زیبا رفتند تصریح کرد: شهید بهشتی در فعالیت هایش عاشقانه گام برداشت. ‌

 


وی به سخنانی از شهید بهشتی پرداخت و اذعان داشت:شهید بهشتی به جوانان نمی گفتند که عالم یا مومن شوید بلکه می گفتند عاشق شوید و در راه خدا و معبود عاشقانه گام بردارید.

 


خلیلی با تاکید بر اینکه مدیران ما بایستی در حین خدمت با موازین الهی و دینی آشنا شوند ادامه داد: تیم اجرای شهید بهشتی علی رغم فعالیت گسترده و سنگین آن زمان در کلاس های شهید بهشتی مبانی و موازین دینی را حین خدمت می آموختند.

 


رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه شهید بهشتی عشق را ترجیح بر عقل می داد خاطرنشان کرد: آنچه مارا به سمت زیبایی می برد، عشق است.

 


وی تاکید کرد: سیره شهدا که بر گرفته از سیره امام حسین (ع) و قیام کربلاست در جامعه شناسایی و به نسل جدید انتقال داده شود.

 

خلیلی با اشاره به اینکه حفظ و حراست از خون شهدا را در صحیفه سجادیه جستجو کنید اظهار کرد: امام حسین (ع) در راستای بیداری مردم و زدودن جهل و نادانی از جامعه به شهادت رسید.‌

کد خبر 1120218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha