آمار واکسیناسیون در ایران بی نظیر و برای دنیا شگفت انگیز است

عین اللهی با اشاره به اهمیت همت دانشمندان و محققان پزشکی ایرانی برای تولید واکسن ضدکرونا گفت: آمار واکسیناسیون در ایران بی نظیر و برای دنیا شگفت انگیز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « بهرام عین اللهی» با حضور در مرکز واکسن کرونا رازی کووپارس که پنجشنبه 4 آذر در موسسه رازی حصارک انجام شد گفت: محققان پزشکی و دانشمندان ایرانی افتخار کشور هستند و به پشتوانه علمی و تحقیقاتی آنان در جریان شیوع بیماری کرونا واکسن ضدکرونا ساخته شد.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی افزود: امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب بهترین تولید کننده واکسن های ضد کرونا در دنیا است و این حاصل تلاش دانشمندان این مرز و بوم است.

 

وی با اشاره به اهمیت تلاش دولت سیزدهم به منظور همراهی و هکاری با سازمان ها و نهادها بیان کرد: بنابر پیش بینی انجام شده انتظار می رود که واکسن مورد نیاز کشور به صورت کامل در داخل تأمین و مازاد واکسن نیز صادر گردد.

 

وی اظهار کرد: چنانچه از طرف دیگر کشورها نیز واکسن های ضدکرونایی ایرانی شناخته شود آنها اعتبار بین المللی را زودتر کسب می کنند.

 

وی ادامه داد: جای آن دارد از مردم برای اعتماد به دولت و وزارت بهداشت و درمان در طول این سه ماه گذشته تقدیر شود که به نوبه خود زمینه رشد و استقبال مردم برای دریافت واکسن را شاهد بودیم.

 

عین اللهی عنوان کرد: در حال حاضر 85 درصد مردم مرحله اول و 70 درصد مرحله دوم را دریافت کردند که این آمار واکسیناسیون در ایران بی نظیر و برای دنیا شگفت انگیز است.

 

وی بیان کرد: در کشورهایی مانند آلمان روزانه شاهد ابتلای 50 هزار نفر به کرونا هستند به ویژه آمریکا نیز از این شرایط مستثنی نیست و این در حالی است که مردم این کشورها به صورت کلی و اکثریت واکسیناسیون شده اند.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش با تقدیر از همت موسسه رازی در تولید واکسن خاطرنشان کرد: واکسن رازی کووپارس بنابر بررسی های علمی بیش از 90 درصد در برابر کرونا ایمنی ایجاد کرده است.

کد خبر 1120224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha