برپایی محفل اُنس با قرآن در کانون گیلان

هم‌زمان با هفته گرامی‌داشت بسیج محفل «اُنس با قرآن» در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت برگزار‌ شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، محفل انس با قرآن به مناسبت هفته بسیج و با هدف به تصویر کشیدن پیوند‌های ناگسستنی این شجره طیبه با آموزه‌های قرآنی برگزارشد.

 

*قرآن کریم، کتابی جامع و الهام‌بخش است 
سیدجلیل میرعظیمی از فعالیت‌های کتاب‌محور مبتنی بر آموزه‌های دینی این مجموعه سخن‌ گفت و برپایی این محفل روحانی را گامی در مسیر تحقق اهداف کانون عنوان‌کرد. 


سرپرست کانون استان گیلان در ادامه با خاطر‌نشان‌کردن نقش کانون در کشف و پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان گفت: هدایت مخاطبان با بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه و هدف‌مند، آموزش مهارت‌های زندگی و استفاده از منابع مطالعاتی مناسب، اولویت‌های کانون درجهت نیل به اهداف است.


وی برهمین اساس از قرآن کریم به‌عنوان یک منبع غنی، جامع و الهام‌بخش نام‌برد و با اشاره به جامعیت این کتاب آسمانی اظهار‌داشت: مأنوس‌سازی آینده‌سازان اسلامی با  کلام وحی می‌تواند به عنوان یک فعالیت محوری و سرآغازی برای تحقق دیگر اهداف کانون مورد توجه قرار‌گیرد.


تاکید بر لزوم استفاده کاربردی از این کتاب آسمانی و مبنا ‌قرار‌گرفتن آن به‌عنوان مرجعی برای تقویت اندیشه‌ورزی، افزایش دایره واژگانی و ارتقای دانش و آگاهی، از دیگر مواردی بود که در سخنان سید‌جلیل میر‌عظیمی‌ مورد توجه قرار‌ گرفت.


قدردانی از مشارکت دستگاه‌ها و مجموعه‌های فعال در حوزه نشر آموزه‌های قرآنی و همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، پایان‌بخش سخنان سرپرست کانون استان گیلان محسوب‌می‌شد.


*توفیق قرآنی بر بنیان و ساختار مستحکم استوارباشد
مسئول موسسه رهپویان قرآن و عترت نیز ضمن تشکر از همراهی و مشارکت دستگاه‌ها و مخاطبان، به اهمیت برگزاری محافل قرآنی پرداخت و گزارشی از برنامه‌های این مجموعه ارایه‌ داد.


مهدی‌ فرازی راد هم‌چنین از تلاش‌های دست‌اندرکاران این موسسه در تولید محتوای مناسب، جذب حداکثری مخاطبان و همراه‌سازی کودکان و نوجوانان صحبت‌کرد و استمرار در این مسیر را یک رسالت دانست.


این فعال حوزه  نشر و نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در عین‌حال از اولویت‌های فعالان این عرصه در جهت تشویق مخاطبان به تدبر و تفکر در مفاهیم کلام آسمانی و پرهیز از به خاطر‌سپردن صرف سخن‌به‌میان آورد و اظهار‌کرد: دست‌یابی‌به موفقیت در مسابقه‌ها زمانی‌ارزش‌مند است که ریشه‌دار و بر بنیان و ساختاری مستحکم استوار‌ب باشد.


ادامه‌بخش این مراسم روحانی نیز قرائت قاریان قرآن کریم و پاسخ‌گویی حافظان کودک و نوجوان به پرسش‌های قرآنی مجری برنامه بود.


اجرای سرود‌های قرآنی، پخش نماهنگ و  برگزاری مسابقه حضوری با محوریت قرائت‌ سوره‌ها و اشعار قرآنی با حضور کودکان و نوجوانان، دیگر بخش محفل اُنس با قرآن بود در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت بود و با تجلیل از برگزیدگان وفعالان عرصه ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ انسان‌ساز قرآنی همراه‌شد.

کد خبر 1120236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha