کاهش ۲۷۴۴۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷۴۴۱ واحدی معادل ۱.۹۷ درصدی به یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۶۶۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۴۱ واحدی به ۱۹ هزار و ۶۲۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 6 آذر) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 9760 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 384 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷۴۴۱ واحدی معادل ۱.۹۷ درصدی به یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۶۶۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۴۱ واحدی به ۱۹ هزار و ۶۲۵  واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۸۰۵ واحدی معادل ۱.۹۷  درصد به رقم ۳۳۸ هزار و ۹۱۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۵۸۵ واحدی، عدد ۳۷۶ هزار و ۸۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۱۴۶ واحدی به رقم ۲۳۷ هزار و ۳۲۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۲۰۶۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۳  هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۱۳۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۲۰۳۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۶۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل برس صبح امروز نمادهای فولاد، شستا، شبندر، شتران، خبهمن، نوری به ترتیب با 3592، 1812، 972، 628، 353، 272 و 272 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای بورس - بورس اوراق بهادار تهران، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، كالا - بورس كالاي ايران و شپنا - پالايش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فارس، شستا، پارس، وغدیر و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی بورس، انرژی۳ و کالا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد لابسا(آبسال‌ ) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خمحور، لبوتان، لپارس و بورس بود. همچنین نماد معاملاتی سنیر(سیمان‌ سفید نی‌ریز) با ۴.۹۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وتوکا، کاذر، بکاب و چکارن  قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۶۶  هزار و ۹۸۱ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۴۶۷  میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: (چهارشنبه 3 آذر) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۰۴۴۵ واحدی معادل ۰.۷۴ درصدی به یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۱۰۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۸۱ واحدی به ۱۹ هزار و ۹۶۷ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۵۹۰ واحدی معادل ۰.۷۴ درصد به رقم ۳۴۵ هزار و ۷۲۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۵۷۰ واحدی، عدد ۳۸۳ هزار و ۴۷۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۹۸۹ واحدی به رقم ۲۴۱ هزار و ۵۳۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۸۰۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۷۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۴۲۴ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۰ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۸۶۱۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۱۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات چهارشنبه 3 آذر بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فارس، شپدیس، وبملت و شتران با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی جم پیلن، خبهمن و خگستر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه 3 آذر بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شدوص(دوده‌ صنعتی‌ پارس‌) با ۷.۵۳  درصد رشد و پس از آن، نمادهای لپارس، خمحور، اتکام و خنصیر بود. همچنین نماد معاملاتی کساپا (سایپاشیشه‌ ) با ۴.۹۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غپینو، بکاب، مرقام و غدام قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۷۶۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۷۹ هزار و ۹۲۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۴ هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1120241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha