نباید از محرومین جامعه غافل باشیم

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ائمه اطهار علیهم السلام توصیه کرده اند به فکر نیازمندان باشید، گفت: ما نباید از محرومین جامعه غافل باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (۴ آذر ماه) در نشسست گروه جهادی شهید رمضانی با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، اظهار کرد: کمک به نیازمندان کار خداپسندانه و ارزشمندی است، اینکه با دغدغه گروه جهادی تشکیل دادید جای تقدیر و تشکر دارد.

 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ائمه اطهار علیهم السلام توصیه کرده اند به فکر نیازمندان باشید، گفت: ما نباید از محرومین جامعه غافل باشیم، زیرا خاصیت اسلام نیز این است که در هر جای عالم مظلومی باشد به او کمک شود و هر گاه ظالمی باشد باید به او تاخت.
 
 
وی یادآور شد: این حرکت‌ها بسیار ارزشمند است، از طرفی فرهنگ سازی بوده و باعث می شود خیلی ها جلو بیایند .
 
 
آیت الله حسینی به تامین جهیزیه برای زوج های نیازمند اشاره کرد و گفت: تورم موجود باعث کاهش ازدواج در سطح کشور شده، وقتی جهیزیه با قیمت مناسب در اختیار جوانان قرار بگیرد، شاهد افزایش ازدواج نیز هستیم .
 
 
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه پرداختن به موضوعاتی چون صنایع دستی و دست بافت ها نیز موضوع مهمی است، افزود: اشتغال خانگی توسط زنان و مردان می تواند بسیار تاثیرگذار باشد که این قشر تنها به دنبال نهادهای حمایتی نباشند و خود مشغول کار شوند.
 
 
وی با اشاره به اینکه فرهنگ کار باید ایجاد شود و باید کار کردن را آموزش دهیم، اظهار کرد: در این استان نیز ظرفیت های خوبی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.
 
 
آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: هرچند که کرونا مشکلات زیادی ایجاد کرد، اما این استان موقعیت گردشگری بسیار خوبی دارد که می تواند برای توسعه استان تاثیرگذار باشد.

 

«محمد رمضانی» نیز در این دیدار گفت: از ابتدای کرونا تاکنون ۳۲۰ جهیزیه به زوج های نیازمند اهدا کردیم، با توجه به اینکه طلاب شرایط مالی خوبی ندارند تعداد زیادی نیز کارت هدیه به این قشر داده شد.

 
مسئول گروه جهادی شهید رمضانی اظهار کرد: از جمله فعالیت های این گروه جهادی تهیه جهیزیه، خیریه ازدواج آسان، بسته های معیشتی، مسکن، وام های فوری و سایر موارد بوده است.
 
 
رمضانی ادامه داد: این گروه جهادی نخستین گروه جهادی استان تهران است که بالغ بر ۱۱ سال در حوزه های مختلف فعال است .
 
 
وی با بیان اینکه برخی از اعضای این گروه جهادی در منطقه شوت آور استان در حال فعالیت هستند، گفت: برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست استان نیز طرح هایی را مدنظر داریم، امروز ظرفیت سنجی و نیازسنجی هایی در استان انجام می دهیم که متناسب با آنها حرکت کنیم.
 
کد خبر 1120283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha