آموزش های فنی و حرفه ای باید بازار محور باشد

بابایی کارنامی بر ضرورت شناسایی رشته‌هایی که نقش تولیدی بازار محور و قابل عرضه در بازار دارند تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، «علی بابایی کارنامی» امروز(۴آذر) در نشست با «غلامحسین حسینی نیا» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس فنی و حرفه ای با حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به همراهی، نطارت و پایش نماینده ولی فقیه در مازندران در امور مختلف ظهار کرد: خوشبختانه شاهد پیشرفت‌ها و گام‌‌های خوبی در جهت توسعه استان هستیم.

 

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز ما وقت زیادی برای ارائه خدمت صادقانه داریم، یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند به کمک مردم بیاید سازمان آموزش فنی و حرفه ای است که امیدواریم در آینده شاهد رشدی در این حوزه به‌ویژه در مازندران باشیم.

 

 

بابایی کارنامی تصریح کرد: استان مازندران دارای وضعیت خاصی است ما قبلا قطب کشاورزی و صنعت بودیم الان این آمار تغییر پیدا کرد، سهم  ۵۵ درصدی از خدمات، زیر ۲۰ درصدی در کشاورزی و زیر ۶ درصد در بخش صنعت داریم.

 

 

وی، یادآور شد: در بحث گردشگری نیاز به آموزش جدی در این حوزه داریم، این حوزه با رویکرد افزایش بهره‌وری مستلزم به‌روز کردن یا کار  عالمانه است.

 

 

بابایی کارنامی با اشاره به اینکه اصناف ما در استان کاملا رها شده، ادامه داد: امروز همه در این بازار حضور دارند بدون اینکه مهارتی داشته باشند در این استان نیاز به بازارهای به‌روز و مهارتی داریم.

 

 

وی بر ضرورت شناسایی رشته‌هایی که نقش تولیدی بازار محور و قابل عرضه در بازار دارند تاکید کرد.

 

 

بابایی کارنامی با بیان اینکه امیدواریم با همکاری مجموعه فنی و حرفه ای کشور و استان بتوانیم با همکاری با مجموعه تعاون کار و رفاه اجتماعی شاهد پیشرفت در حوزه تولید،‌بازار و اقتصاد باشیم، اذعان کرد: نوع نگاه به‌روز در حوزه دانشگاه خیلی خوب و مهم است، این نگاه باید در مجموعه‌های به‌روز فنی و حرفه‌ای عملی و شاهد پیشرفت مردم در گام دوم انقلاب باشیم.

کد خبر 1120285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha