ترویج فرهنگ مهارت آموزی نیاز امروز جامعه است

حسینی نیا با اشاره به اهمیت تربیت نیروی انسانی ماهر و تحصیل کرده، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری بازار امروز نیازمند پنجه های کارآمد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، «غلامحسین حسینی نیا» امروز(۴آذر) در نشست با حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به‌طور مشخص می‌تواند روی مباحث توسعه‌ای کشور موثر باشد.

 

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس فنی و حرفه ای افزود: در این بخش نیاز به این داریم که فرهنگ مهارت‌آموزی را گسترش داده و به معارف عمومی تبدیل کنیم، در یک برهه زمانی فراگیری آموزش نظری باب شده بود اینکه راه برای خوشبختی جز رفتن به دانشگاه نیست، در حالی که ما نیاز به پنجه‌های کارآمد (به تعبیر فرمایش مقام معظم رهبری) داریم.

 

 

حسینی نیا با بیان اینکه کشورهای دیگر از این کلام بهره‌ گرفتند، بیان کرد: امروز در یک برهه خاص ۵۴ درصد از کنکوری‌ها انتخاب رشته نکردند که پیام خوبی دارد، اینکه به هر قیمتی حاضر به رفتن به دانشگاه نیستند.

 

 

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از جمله 640 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و حدود 12 هزار آموزشگاه آزاد، 6500 استاندارد آموزشی عنوان کرد: در دولت سیزدهم ریاست جمهوری و مسئولان توجه ویژه‌ای به مهارت‌آموزی دارند، دبیرخانه شورای عالی اشتغال هم در سازمان ما فعال است،  شورای عالی آموزش و مهارت‌آموزی هم به ما محول شد بیش از ۲۷ دستگاه در کشور مشغول مهارت‌آموزی در حوزه‌های مختلف هستند که نیاز به هم‌افزایی و هماهنگی دارد.

 

 

حسینی نیا خاطرنشان کرد: ما برنامه‌ریزی های خوبی را تدارک دیدیم جمعیت دانشجویی ما بیش از ۴ میلیون هستند بتوانیم نیروی مولد بسازیم در قالب آموزش مهارت آموزی ترکیبی دوره آموزشی مشخصی ببینند تا هر زمان نتوانستند با رشته تحصیلی خود کار کنند به سمت مهارت دوم می‌توانند تغییر مسیر بدهد.

 

 

وی تصریح کرد: برای فارغ التحصیلانی که رشته کاربردی ندارند برنامه ریزی شده تا در سال ۱۴۰۱ با تامین بودجه کار را انجام بدهیم حدود ۱۳ گروه مهارت داریم.

 

 

وی گفت: نیمه عمر هر مهارت پنج سال است، در سال ۲۰۳۰ یک میلیارد از کسانی که آموزش دیدند دوباره نیاز به آموزش دارند.

 

 

حسینی نیا تاکید کرد: ما برنامه‌های خوبی  را برای سربازان داریم، برای کسانی که دچار آسیب اجتماعی هستند همچون معلولان، معتادان، زنان سرپرست خانوار برنامه‌هایی داریم، سازمان یک ماموریت مهم و اساسی دارد که در این برهه حساس می‌تواند موثر واقع شود، برای اینکه مهارت‌آموزی در بین خانوارها جایگاه پیدا کند، نیاز فرهنگ‌سازی و همکاری داریم.

کد خبر 1120291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha