زندگی مطلوب و متعالی با الگو پذیری از بزرگان دینی و فراگیری مهارت های زندگی امکان پذیر است

معاون امور بانوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، لازمه اجرای موفقیت آمیز سبک زندگی اسلامی ایرانی، داشتن دانش و فراگیری فنون و مهارت آن است، گفت: زندگی مطلوب و متعالی با الگو پذیری از بزرگان دینی و فراگیری مهارت های زندگی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، کارگاه آموزشی «سبک زندگی اسلامی ایرانی» با نگاه به «بیانیه گام دوم انقلاب»، ویژه بانوان شاغل، مشاوران و کارشناسان امور بانوان ادارات با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزاری چنین کلاس های آموزشی و کارگاهی را در راستای آگاهی و شناخت هرچه بیشتر جامعه بانوان در امر تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی ضروری دانست.
 

«نادیا صداقت» با بیان اینکه، لازمه اجرای موفقیت آمیز سبک زندگی اسلامی ایرانی، داشتن دانش و فراگیری فنون و مهارت آن است، گفت: با الگو پذیری از بزرگان دینی و فراگیری مهارت های زندگی می توان در جهت ایجاد زندگی مطلوب و متعالی گام برداشت.
 

وی با بیان اینکه، قالب این آموزش ها می تواند موضوع تحکیم بنیان خانواده و راهکار برای رابطه نیکوی والدین با فرزندان و جامعه را فراهم کند، گفت: همچنین در شناخت و آگاهی از آسیب ها و ارائه راه حل های کاربردی و آرامش اجتماعی به جامعه و کانون گرم خانواده موثر است. 
 

صداقت یادآور شد: این کارگاه با همکاری مسئول بسیج کارکنان ادارات و به مناسبت هفته بسیج و ششمین روز از این هفته که با عنوان بسیج، سبک زندگی نام گذاری شده، برگزار شد.
 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از مهم ترین راهکارهای پیشنهادی در جهت رفع چالش ها در خانواده های ایرانی را تحقق دیدگاه اسلام، رفع موانع ازدواج، تسهیل، ترویج و حمایت از خانواده و ارتقای سطح فرهنگی، تربیتی اعضای خانواده و از همه مهم تر جزیره ای عمل نکردن در برنامه ریزی ها و موضوع خانواده است.
 

وی تاکید کرد: ما باید در ارتقای سطح آگاهی های عمومی، مسائل مربوط به خانواده و برطرف کردن مواردی که در دنیای امروز این کانون گرم زندگی را تهدید می کند احساس مسئولیت کرده و با مد نظر قرار دادن جهان بینی اسلامی در این خصوص از آموزه های دینی در تربیت فرزندانمان استفاده کنیم.
 

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هم احسان و نیکی، محبت، آگاهی از اصول زندگی، عقلانیت و شناخت را از مباحث اصلی زندگی و تحکیم بنیان خانواده بیان کرد و گفت: در قرآم کریم و شریعت در خصوص تعقل و بصیرت تاکید فراوان شده است. 
 

حجت الاسلام «سیروس حکمتی نیک» عقلانیت، دانایی و بصیرت را از مباحث مهم و اصلی تحکیم بنیان و کانون خانوده دانست و افزود: سبک زندگی اسلامی ایرانی کامل ‌ترین نوع سبک برای رشد و تعالی جامعه دینی ما و جامعه بشری است.
 

وی گفت: اگر در شرایط کنونی ‌بخواهیم بر پایه مبانی ارزشی و دینی ترقی کنیم و در برابر توطئه دشمنان در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باستیم و مقابله کنیم، باید در عمل عنایت ویژه ‌ای به سبک زندگی اسلامی داشته باشیم.

کد خبر 1120296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha