اعتبارات مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شهرستانی شد

استاندار کهگیلویه بویراحمد گفت: ۴۹۵ میلیارد تومان اعتبارات ویژه محرومیت زدایی استان توزیع بخشی و شهرستانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سیدعلی احمدزاده» امروز (۴ آذر ماه) با حضور نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بوییراحمد اظهار کرد: از این میزان اعتبار برای بخش آب ۲۰۰ میلیارد تومان، مدارس ۱۴۳ میلیارد، راه ۹۵، بهداشت و درمان ۳۸ میلیارد و آبخیزی داری ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹۹ پروژه عمرانی از این میزان اعتبارات محرومیت زدایی بهره مند می شوند.
 

وی تصریح کرد: شهرستان های بویراحمد با ۴۰ پروژه، بهمئی ۱۱، چرام ۱۴، دنا ۲۸ ، کهگیلویه ۵۴، گچساران ۱۵ پروژه، باشت ۱۳، لنده ۱۴  و مارگون ۲۰ پروژه محرومیت ‌زدایی دارند.
 

احمدزاده تاکید کرد: توزیع این اعتبارات براساس بخش و شهرستانی و طبق شاخص ها بوده است.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، همچنین به مسئله تفویض اختیارات دولت به استان ها خبر داد و گفت: سیاست و برنامه های دولت در بودجه، تفویض اختیارات متمرکز در مرکز کشور به استانها است.
 

به گفته وی، با این شرایط استاندار و شورای برنامه ریزی و مسئولین محلی هر استان مشکلات، کمبودها و ضرورت های هر بخش و حوزه را می دانند و در این خصوص برای بودجه ریزی با علم و اگاهی بر امور به خوبی تصمیم  می گیرند.
 

احمدزاده تصریح کرد: واگذاری اختیارات بیشتر به استان ها رویکرد دولت سیزدهم بوده و این موضوع اهتمام جدی بر اجرای طرح ها و پروژه‌ها و سرعت بخشی به پیشرفت آنها دارد.
 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر تدوین طرح جامع گردشگری استان تاکید کرد و گفت: این طرح باید تا پایان بهمن ماه تحویل استان داده شود.
 

احمدزاده بر فراهم کردن زمینه مساعد برای جذب سرمایه گذاران در استان تاکید کرد و گفت: باید به گرمی از سرمایه گذاران استقبال کرد و انگیزه برای آنها ایجاد شود.   
 

گفتنی است در این نشست تعدادی طرح تولیدی و سرمایه گذاری استان بعد از بررسی با رای گیری مورد تصویب قرار گرفت.

کد خبر 1120299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha