لزوم بهره مندی از کشاورزی نوین در راستای صیانت از منابع ‌آب

حجت الاسلام مدبر گفت: روش های نوین کشاورزی، آبیاری هوشمند و... از اموری است که باغداران و کشاورزان باید نسبت به آن توجه داشته باشند تا سرمایه های در اختیار به سهولت از دست نرود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در خطبه های نماز جمعه امروز (جمعه 5 آذر) شهر جهرم با تبریک هفته بسیج، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تعبیرهای پر معنایی در مورد بسیجی و نهاد بسیج دارند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه در مورد این تعبیرها باید بسیار تامل شود، افزود: بسیج مکتب، مرام و مدرسه ای است که به نحو خاص دانش آموزانش را تربیت می کند.

 

وی با اشاره به مشکلات آب در برخی مناطق کشور، عنوان کرد: اگر مدیریت درستی در مصرف آب نداشته باشیم با مشکلات عدیده مواجه می شویم و این مهم باید در بخش کشاورزی تجدید نظر شود.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود، عنوان کرد: 460 لیتر آب برای یک کیلو میوه مصرف می شود و این نشان می دهد مصرف آب به درستی انجام نمی شود.

 

وی بهره مندی از رویکردهای نوین در بخش کشاورزی را ضروری دانست و اظهار کرد: روش های نوین کشاورزی، آبیاری هوشمند و... از اموری است که باغداران و کشاورزان باید نسبت به آن توجه داشته باشند تا سرمایه های در اختیار به سهولت از دست نرود.

 

امام جمعه جهرم ادامه داد: همچنین استفاده از آب آشامیدنی در سرویس های بهداشتی نیز از جمله اموری است که باید نسبت به آنها تجدید نظر شود.

 

وی ایجاد فروچاله ها را در پی استفاده بی رویه منابع آب زیر زمینی عنوان کرد که اکنون در استان فارس شکل گرفته و عواقب بسیاری بدی نتایج آن است.

 

کد خبر 1120421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha