نشست بررسی مشکلات مساجد و ساماندهی مبلغین در کهگیلویه و بویراحمد

نشست ساماندهی مساجد و مبلغین استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئول قرارگاه جهادی فرهنگی منتظران عاشورایی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و نمایندگان بسیج طلاب و مدیر و معاونین حوزه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین «صفدر پناهی» در نشست ساماندهی مساجد و مبلغین استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور حجت الاسلام مسعود تاروردی زاده، مسئول قرارگاه جهادی فرهنگی منتظران عاشورایی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: بدون شک ملت شریف ایران اسلامی همواره قدردان خدمات بسیج مستضعفان بوده و هیچ گاه نقش این نیروی پرصلابت را در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از مرزهای میهن اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و در ادامه آن خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان از یاد نخواهند برد.

 

مدیر حوزه های علمیه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به مشکلات مساجد و مسائل فراروی مبلغین و ساماندهی آنها پرداخت و گفت: در حوزه‌ شهری طلاب شاغل وقت اضافه می‌خواهند تا کارهای شخصی خود را انجام دهند، مسئولیت دیگری برای امر تبلغ نمی‌پذیرند، دیگر اینکه برخی از مساجد چندان مورد عنایت قرار نمی‌گیرند و بعضا هیئت امناءهای مساجد با طلاب درگیرند و در واقع برخی مساجد خوب سازماندهی نشده‌اند، هیئت‌ امناهای آنها بعضاً اسمی هستند و کار خاصی انجام نمی‌دهند.

 

وی ادامه داد: دلیل دیگر اینکه برخی از مساجد به دلیل نداشتن جاذبه و صورت ظاهری از جمله وسایل گرمایشی، سرمایشی، فرش، روشنایی و ... همچنین نداشتن هیئت‌امناء فعال باعث می‌شود که نماز جماعت فعالی در مسجد برگزار نشود.

 

حجت الاسلام پناهی تصریح کرد: دلیل بعدی به ضعف ما مسئولان متولی بر می‌گردد که نتوانستیم امکانات، شاخصه و ضابطه‌های لازم را به وجود آوریم.

 

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مشکلی که برای روستاها وجود دارد، طلاب خیلی مشتاق رفتن به روستاها نیستند و اکثر خواستار حوزه شهری هستند.

 

وی افزود: مشکل دیگری که همیشه ما با آن مواجه بوده‌ایم این است که هیئت‌ امنای مساجد در استان سنگ‌ بنایشان طوری طراحی شده که هر چند اوقاف و سایر متولیان امر بخواهند کاری کنند، امکان‌پذیر نیست. هیئت امنای به روز، بسیجی، فعال، محکم و پای‌کار نیستند و به همین خاطر است که همیشه لنگ می‌زنیم و انگیزه‌ای برای طلبه ما نمی‌ماند.

 

حجت الاسلام پناهی افزود: با داشتن دو عامل یکی مساعدت‌های لازم و دیگری سازماندهی هیئت‌ امنا می‌توانیم طلاب انقلابی و پر تلاش داشته باشیم و اگر مساعدت‌های فرا استانی وجود داشته باشد، طلابی درخور، شایسته انقلاب و پیرو مقام معظم رهبری بار می‌آوریم.

 

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در رابطه با روستاها یک سری قوانین دست‌ و پا گیر وجود دارد، باید کمتر از هزار نفر نباشد و دیگری اینکه طلاب فاضل جذب استانهای برخوردار می‌شوند و با این حق تبلیغی که ما برای روستاهای دورافتاده در نظر می‌گیریم، مسلماً تحولی ایجاد نمی‌شود. خانه‌های عالم نیز فرسوده‌ شده‌اند و بودجه‌ای برای ترمیم و بازسازی آنها نداریم.

کد خبر 1120433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha