مسجد پایگاه نیروساز برای اسلام و انقلاب است/ امام مسجد بدون طرح و برنامه نباشد

آیت الله حسینی همدانی گفت: مسجد به عنوان پایگاه نیروساز برای اسلام و انقلاب اسلام است و الگوی جذب جوانان به مسجد محسوب می شود به ویژه آنکه امام مسجد نباید بدون طرح باشند باید طرح داشته باشند و مسائل فرهنگی منطقه خودشان و مسجد و محله را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه های عبادی سیاسی ظهر جمعه 5 آذر با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: غفلت از تحقق و پیاده سازی تفکر بسیجی در جامعه خسارت بزرگی برای کشور است.

 

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: آذرماه یادآور شهادت شهدای هسته ای گرانقدرای از جمله شهید فخری زاده، شهید مجید شهریاری و شهید آیت الله حسن مدرس و شهید میرزا کوچک خانه جنگلی است.

 

امام جمعه کرج اظهار کرد: مسجد به عنوان پایگاه نیروساز برای اسلام و انقلاب اسلام است و الگوی جذب جوانان به مسجد محسوب می شود به ویژه آنکه امام مسجد نباید بدون طرح باشند باید طرح داشته باشند و مسائل فرهنگی منطقه خودشان و مسجد و محله را مدیریت کنند.

 

وی ادامه داد: متولیان مسجد برای مسجد باید برنامه داشته باشند بدون برنامه و طرح نامه نمی توان در مسجد خدمت کرد به ویژه آنکه برای حل مسائل فرهنگی باید از امام مسجد و راهنمایی او بهره مند شوند همچنین پایگاه بسیج نیز به عنوان بازوی امام مسجد همراه و همگام باشد.

 

وی اظهار کرد: بهره مندی از الگوی تقوای الهیبه عنوان یکی از مسائل شاخصی است که بسیج تا امروز آن را حفظ کرده است و با بهره مندی از روحیه تعبد و خدامحوری در برای دشمنان و استکبار مقابله کرده است.

 

وی با اشاره به اهمیت پنجم آذرماه به عنوان روز بسیج و شکلگیری این نهاد به فرمان امام خمینی(ره) بیان کرد: بصیرت مومنانه بنیانگذار انقلاب اسلامی در راه اندازی بسیج 20 میلیونی امروزه در قالب کارکردهای فراوان در برابر چالش ها و بحران ها خودش را نشان داده است.

 

وی اظهار کرد: نقش آفرینی بسیجیان در نبرد سخت و دفاع از کشور در برابر بحران ها و تهدیدها همچنین جنگ نرمی که کشور با آن روبه رو است حائز اهمیت است.

 

به گفته وی، بسیج بستری برای الگوسازی و ورود به موضوع های متعدد است به ویژه در قالب طرح صالحین که بسیجیان در آن حضور دارند نیز اهمیت ویژه ای دارد.

 

وی ادامه داد: الگوسازی رعایت قانون و اخلاق از جمله مصداق هایی است که بسیجیان با رعایت آن و الزام به این امر، رفتار و تفکر بسیجی را نشان می دهند.

 

 

کد خبر 1120461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha