دولت مردمی با نجومی بگیران قاطعانه برخورد کند

امام جمعه یاسوج حقوق های نجومی را ننگ آور دانست و گفت: دولت مردمی باید با نجومی بگیران برخورد قاطع و جسورانه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (5 آذر ماه) در خطبه نخست نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) در خطبه ای همه بشریت و مومنین عالم را نصیحت فرمود که « خدا رحمت کند انسانی را که سخن حکیمانه ای را می شنود، سخن انبیا، خداوند و کلام وحی را می شنود و گوش فرا دهد، بفهمد و درک کند و وقتی به طرف هدایت، معنویت و اخلاق دعوت می شود، پذیرا باشد».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: وقتی که انبیا، اولیای الهی و قرآن به ما تذکر می دهد و وظایف ما را گوشزد می کند، باید بشنویم، بفهمیم و آنها را بپذیریم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر در این دنیا اندیشه ها شیطانی و غلط و رهبران شیطانی بود، گمراه خواهیم شد و چنین انسانی سر از دوزخ درخواهد آورد.

 

آیت الله حسینی تاکید کرد: امروز بسیاری مدعی رهبری هستند و قلم فرسایی و به قول خود اندیشه ایجاد می کنند، ولی بسیاری از اینها مسموم و شیطانی بوده و انسان را به گمراهی می کشاند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: انسان هایی که دست به دامن رهبران الهی برای نجات خود می شوند، سعادتمند خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه کسی که از دستور خدا سرپیچی کند از بهشت و رحمت الهی محروم می شود، افزود: انسان ها باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند و دستور خداوند، رضایت و دستور الهی و فرهنگ اسلامی را رعایت کند و از گناه و عصیان به پروردگار الهی بترسد.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: کسی که اهل تقوا، دین، شرع است، زمین و آسمان و همه موجودات برای او دعا می کنند و برعکس کسی که اهل تقوا نبوده و با احکام خدا بیگانه است، همه عالم به عنوان سرباز خداوند او را نفرین می کنند.

 

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: انسان با تقوا باید برای زندگی خود هدف گذاری داشته باشد و برای زندگی بعد از مرگ بهشت را با عمل صالح و خالص برای خود می خرد و با هوای نفس و آرزوهای دروغین مبارزه کند.

 

وی در خطبه های دوم نماز عبادی، سیاسی این هفته با اشاره به مناسب های هفته پیش رو، پنجم آذر، هفته بسیج مستضعفین را یادآور شد و افزود: خوشحال هستیم که به برکت نظام و نفس شریف امام راحل (ره) همه ما در این لشکر مخلص خدا قرار داریم.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: اگر امام (ره) نبود، اکنون بسیاری از ما در لشکر طاغوت ایستاده بودیم و به برکت این انقلاب، ولایت و امام (ره) این جمعیت عظیم ایران در لشکر خدا قرار گرفته اند.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه دستور امام (ره) الهام الهی بود که همه اقشار و صنوف باید بسیجی باشند، ادامه داد: بسیج خود را آماده کرده تا هر جایی که نیاز بود از اسلام، شرافت و ناموس مسلمانان دفاع و به کمک مردم بشتابد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه افتخار می‌ کنیم یک بسیجی و در این لشکر هستیم، گفت: هرجا که نیاز باشد از اسلام، انقلاب و ارزش های دینی دفاع شود، بسیجی دفاع می ‌کند این بهترین وجه زندگی یک انسان است که همیشه در اطاعت از ولی فقیه، آماده کمک کردن باشد.

 

آیت الله حسینی انحراف از ولایت، رهبری و رهبر الهی را بسیار خطرناک دانست و افزود: اگر این انحراف شکل نمی گرفت، دنیای امروز بشر دنیای دیگری بود.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد به «روز مجلس» اشاره کرد و یادآور شد: رسالت نماینده های مجلس بسیار بزرگ است و امام فرمود «مجلس سنگر است».

 

وی ضمن تاکید بر اینکه وظیفه نماینده ها نظارت بر اجرای مدیریت کشور و کاری بسیار اثرگذار و خطیر است، گفت: شهید مدرس یک الگو برای دفاع و عزت این سرزمین محسوب می شود و نماینده مجلس باید همچون شهید مدرس باشد که برای دفاع از اسلام و انقلاب هیچ گاه کوتاه نیامد

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: مردم اگر به نماینده ای رای می دهند به این شرط است که مجری قانون جمهوری اسلامی باشد و در راستای مصالح کشور حرکت کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد حرکت قابل تحسین دولت در برخورد با نجومی بگیران را یادآور شد و افزود: این حقوق های نجومی ننگ آور است که این گونه به بیت المال دست درازی می‌کنند و خودشان قانون گذاری می‌کنند که این مقدار حقوق می گیرند  و می گویند حق مان بود.

 

وی با اشاره به اینکه این برخورد دولت قابل تقدیر بود و دولت مردمی باید با این افراد قاطعانه برخورد کند، ادامه داد: عدالت اجتماعی موضوع مهمی بوده که وظیفه داریم مطرح کنیم و همان طور که در حوزه های مختلفی پیشرفت کردیم، در عدالت اجتماعی نیز باید پیشگام باشیم.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه در مسئله جذب و استخدامی ها عدالت اجتماعی را رعایت نکردیم، تصریح کرد: برخی خانواده ها حتی یک نفرشان مشغول کار نیستند، چرا؟ چون پارتی ندارند، این موضوع برای کشور ما زشت است.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه این مسیر خطرناک و غلط است و باید این مسیر بسته شود، گفت: باید با متخلفین قاطعانه برخورد شود.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه مسئولان باید بستر اشتغال جوانان را فراهم کنند، گفت: ما ظرفیت های بسیاری داریم، بسترهای آزاد را نیز باید فراهم و به حوزه اشتغال کمک کنیم.

کد خبر 1120469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha