بسیجیان در جامعه بسیجی براساس اعتقادات خود در میدان حاضرند

حجت الاسلام نبوی گفت: در جامعه بسیجی، افراد و بسیجیان براساس اعتقادات خود در میدان حاضرند و برای رضای خدا و خدمت به خلق تلاش دارند و بسیجیان آگاهانه در میادین مختلف حاضر و گوش به فرمان ولایت فقیه هستند.

حجت الاسلام « سید عسگری نبوی » در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد:اینکه بسیج چیست و بسیجی کیست سوالی است که بارها و بارها به ذهن هر شهروندی رسیده است و هرکس به تناوب آگاهی خود به آن پاسخ داده است.

 

امام جماعت مسجد سیدالشهداء بهشهر افزود: برخی بسیج را محلی برای آموزش  و ساماندهی افراد برای امنیت کشور می دانند و برخی هم بسیج را کانونی برای افزایش نظم و امنیت در جامعه می دانند و برخی هم محلی برای تحکیم و تقویت باورهای دینی، اعتقادی و اخلاقی می دانند.

 

وی خاطر نشان کرد: برخی هم به این فکر می کنند که از طریق بسیج می توان کاهلاهای کمیاب را به مردم و نیازمندان رساند و در بین مردم توزیع کند و بسیاری از مسائل دیگر در اذهان عموم مردم وجود دارد.

 

حجت الاسلام نبوی خاطر نشان کرد: حقیقت بسی فراتر از آنچه است که در اذهان می گذرد و نباید ساده انگارانه با بسیج و بسیجی مواجه شد و از آن تعریف سطحی داشت بلکه بسیجی یک مکتب فکری و چارچوب عملی برای زندگی اجتماعی و کارزار در این دنیای پر آشوب و فتنه است و بسیجی یعنی آگاه بودن از این کارزار و آماده ساختن خود برای دست و پنجه نرم کردن با مشکلات.

 

امام جماعت مسجد سیدالشهداء بهشهر افزود: بسیج قلعه مستحکمی است که به گستره تمامی کشور است وکه همه شهروندان به فراخور حال وظیفه ای در حفظ امنیت، آبادانی و رشد و شکوه عظمت مادی و معنوی آن برعهده دارد.

 

وی گفت: در جامعه بسیجی منافع باندی و حزبی راهبر و چراغ هدایت دست اندرکاران نیست؛ بلکه مسئولان برای خدمت بی ریا و خالص به بندگان خدا با یکدیگر مسابقه می دهند.

 

حجت الاسلام نبوی یادآور شد: در جامعه بسیجی از جنگ قدرت خبری نیست و افراد براساس اعتقادات خود در میدان حاضرند و انقلاب، بسیج و بسیجی را اینگونه تعریف می کند و امام راحل با همین دیدگاه آرزو می کند که خداوند او را با بسیجیان محشور کند.

کد خبر 1120502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha