مادران کارآفرین اقتصادی و اجتماعی تیران معرفی و تجلیل شدند

همایش شکوه مادری به همت کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران با حضور معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد فهما، فرماندار تیران و مسئولان شهری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سال دوم طرح ملی «سه‌شنبه ‌های تکریم» در قالب «شکوه مادری» با هدف تجلیل از مادران الگو در فرزندآوری، تربیت فرزند و فعال در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در در حال اجراست.

این طرح در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد تیران و کرون در حال برگزاری است که به صورت شاخص و برنامه ریزی خاص توسط کانون امام حسن مجتبی(ع) اجرا شد.

 

همایش شکوه مادری به همت کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران به منظور معرفی و تجلیل مادران کارآفرین اقتصادی و اجتماعی تیران با حضور معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد فهما، فرماندار تیران و مسئولان شهری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این خانم ها در راه اندازی واحد صنفی تولید میوه خشک، تاسیس آزمایشگاه تخصصی آب و خاک و شرکت تعاونی تولید فرش و فعال اجتماعی سازمان های مردم نهاد، خیریه سلامت و مدیریت کانون فرهنگی و هنری مسجد فعالیت داشته اند.

 

بازید از این واحدهای تولیدی توسط اعضای کانون فرهنگی و هنری مساجد انجام و ایده های نو و جدید برای جوانان و نوجوانان ایجاد شد.

جلسه تجلیل عمومی نیز پیش بینی و در عمارت تاریخی حاج سلیمان تیران برگزار شد.

 

ارائه گزارش از فعالیت های مادران، حمایت از سوی مسئولان و تبیین جایگاه واقعی کارآفرینی محور سخنرانی و بحث در این همایش بود.

قول مساعد فرماندار برای ارائه تسهیلات بانکی و کمک به کانون های مساجد در این نشست رقم خورد.

 

*اجرای مجدد طرح پیک و امید و زندگی

 

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون در این جلسه به فعالیت 54 باب کانون فرهنگی وهنری در مساجد این شهرستان اشاره کرد و گفت: 10 باب از این مراکز به صورت فعال بر بستر سامانه بچه های مسجد و زیست بوم مجازی در حال ارائه گزارش و کسب امتیاز بالا هستند.

«علی معینی« نبود هماهنگی و آموزش و توجیه مدیران مسئول را در کاهش عملکرد آنان موثر دانست و افزود: تقویت فعالیت دیگر کانون ها در دستور کار است.

 

وی به اجرای طرح پیک و امید و زندگی توسط کانون امام حسن مجتبی(ع) در دوران پیش از کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: در این طرح خدمات فرهنگی و هنری به صورت یک کاروان در بخش روستایی برای محرومیت زدایی عرضه می شد.

 معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون اجرای مجدد این طرح را لازم دانست و یادآورشد: بودجه های محلی و استانی برای طرح لازم است و از ظرفیت خیرین نیز استفاده خواهد شد.

 

*فعالان اجتماعی و اقتصادی در مسیر شهدا هستند

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران همچنین به اجرای طرح تکریم مادران الگو اشاره کرد و گفت: فعالان اجتماعی و اقتصادی در مسیر شهدا هستند و فعالیت آنان امیدآفرین است.

«اکبر مهدی زاده« رونق فعالیت های فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان را اثر گذار بیان کرد و افزود: به مدیران کانون های مساجد تحت شبکه توصیه شده تا جایگاه جوانان را بیشتر تقویت کنند.

 

*نقش فعال مدیریت شهری در حوزه فرهنگ و هنر مساجد

 

شورای اسلامی شهر که همواره پیشتیبان فعالیت های جوانان و فرهنگ و هنر مساجد بوده اند، در این دوره نیز نقش خود را بیش از گذشته ایفا کرده اند.

شهردار جدید تیران اولین جلسه کاری خود را به حضور در این جلسه اختصاص داد چرا که «حسن حجتی« در هفته گذشته به سمت شهردار این شهر منصوب شده و جلسه معارفه برگزار نشده است.

کد خبر 1120504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha