نخستین جشنواره  ملی روستایی «آسمان هشتم» به همت بچه‌های مسجد برگزار می‌شود

ذاکری از برگزاری نخستین جشنواره «آ‌سمان هشتم» در بهمن ماه خبر داد و گفت: «کتابخوانی رضوی»، «ساخت فیلم کوتاه رضوی»، «تئاتر رضوی»، «صنایع دستی رضوی» و«سرود رضوی» ‌محورهای این همایش است که به میزبانی هرمزگان برگزار می‌شود.

«ابراهیم ذاکری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های  مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری نخستین جشنواره ملی روستایی «آسمان هشتم» در بهمن ماه سال جاری به میزبانی استان هرمزگان خبر داد و اظهار کرد: اختتامیه جشنواره آسمان هشتم قرار بود، در آبان ماه برگزار شود ولی به دلیل وقوع زلزله در استان هرمزگان، اختتامیه این جشنواره به بهمن ماه موکول شد.

 

دبیر نخستین جشنواره ملی روستایی «آسمان هشتم» با اشاره به اینکه علاقه مندان تا بهمن ماه فرصت دارند،‌آثارشان را به  دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند، بیان کرد: نخستین جشنواره آسمان هشتم گامی مهم و مؤثر در راه اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه قلمداد می شود. چراکه زمینه ساز آشنایی بیشتر با سیره و شخصیّت آن امام رضا(ع) می شود و زمینه ابراز لطف و حبّ بیشتر به اهل بیت ( ع ) را از سوی دلدادگان به حضرتشان فراهم می کند. به همین جهت دبیرخانه نخستین جشنواره ملی «آسمان هشتم» با برنامه ریزی های مختلف و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری سعی داشته است در راستای تبلیغ و نشر معارف رضوی بیشتر از گذشته همّت کند.

 

 

 

 

وی اهداف  جشنواره را «ترویج فرهنگ و سیره رضوی»، «تحکیم مبانی اسلامی»، «نشر شعائر دینی»، «پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلابی در جهت مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمن»، «شناسایی ظرفیت ها و استعداد ها و ایجاد فضای رقابت مثبت و نشاط معنوی»، «ترویج فرهنگ زیارت ائمه»، «سالم سازی فضای اجتماعی با الگوی معنوی»، «افزایش گرایش جوانان به شناخت امام وسیره زندگیشان»، «بروز و پرورش خلاقیت و استعدادهای نهفته در شرکت کنندگان» و «ایجاد التذاذ معنوی و هنری ناشی از خلق آثار» نام برد و گفت: این جشنواره در پنج رشته،«کتابخوانی رضوی»،« ساخت فیلم کوتاه رضوی»، «تئاتر رضوی»، «صنایع دستی رضوی» و «سرود رضوی» برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر شهرستان میناب استان هرمزگان با اشاره به اینکه این جشنواره ویژه روستاییان سراسر کشور برگزار می شود، افزود: علاقمندان، بویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور جهت کسب اطلاعات بیشتر، دریافت شیوه نامه و دستورالعمل جشنواره، ثبت نام و ارسال آثار به نشانی https://asmane8.ir/form/online/ مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به دستگاه های مشارکت کننده در این جشنواره ملی گفت: ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، بنیاد کرامت رضوی، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی،آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه ( سلام الله علیها )، وزارت ورزش و جوانان، وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی،بنیاد بین المللی حضرت امام رضا ( علیه السلام )، بنیاد علوی، معاونت توسعه روستایی و عشایر ریاست جمهوری،نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ( فهما )،ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان در این جشنواره با کانون امام المنتظر(عج) مشارکت دارند.

 

ذاکری خاطر نشان کرد: اهالی روستای کردر رضوی شهرستان میناب استان هرمزگان با محوریت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) از 15 سال پیش در دهه کرامت و به منظور احیا و نشر فرهنگ رضوی اقدام به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم می کنند و امسال برای نخستین بار است که این جشنواره ویژه روستاییان کشور و به صورت ملی برگزار می شود.

 

کد خبر 1120511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha