نمایش «بیوه سیاه، بیوه سفید» و « اتاق ۱۲۱۶»  به جشنواره فجر معرفی شد

دو اثر نمایشی «بیوه سیاه، بیوه سفید» و « اتاق ۱۲۱۶» از خراسان شمالی به دبیرخانه چهلمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ بر اساس رأی هیئت داوران شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی متشکل از «حسن عابدی»، «علیرضا صمدی شادلو» و «عباس کریمی» آثار نمایشی «بیوه سیه، بیوه سفید» به کارگردانی «آرام نیستانی» و «اتاق ۱۲۱۶» به کارگردانی «امیرحسین جان نثار» از خراسان شمالی به دبیرخانه چهلمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.

 

بر اساس این گزارش، در این دوره از جشنواره 20 اثر به دبیرخانه رسید که پس از بازبینی آثار هفت اثر به مرحله نهایی راه یافت که چهار اثر از بجنورد، دو اثر از شیروان و یک اثر از گرمه از سوم  تا پنجم آذر با یکدیگر رقابت کردند.

 

این گزارش حاکی است، در نخستین روز از جشنواره چهار اثر نمایشی «قویتر» به کارگردانی «علی سعادتی»، «بیوه سیاه، بیوه سفید» به کارگردانی «آرام نیستانی»، «مهمانی جعبه ها» به کارگردانی «دانیال قاسمیان» و «جابر موسوی» و «به نام من دیوانه» به کارگردانی «زکریا شیرمحمدزاده» از شهرهای بجنورد و شیروان با یکدیگر رقابت کردند.

 

همزمان با دومین روز از جشنواره نیز، نمایش های «سرزمین ممنوعه» به کارگردانی «مرتضی رستمی»، «قبل از طلوع آفتاب» به کارگردانی «مصطفی شکاریان» از گرمه و «اتاق 1216» به کارگردانی «امیرحسین جان نثار» در تماشاخانه شمس به روی صحنه رفت.

 

بر اساس این گزارش، تماشاخانه «محراب» و مجتمع فرهنگی و هنری «غدیر» شیروان میزبان آثار نمایشی این دوره از جشنواره بود و این جشنواره به دبیری «امین فرحی» برگزار شد که امشب با معرفی برترین ها در تالار گلشن بجنورد و با حضور «قادر آشنا» مدیرکل هنرهای نمایشی کشور و شرکت کنندگان در جشنواره به کار خود پایان داد.

 

 

 

کد خبر 1120525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha