افزایش سرانه فضای نمایشی، افق های روشن تری را برای تئاتر ترسیم می کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آیین پایانی شانزدهمین جشنواره تئاتر استان گفت: با افزایش سرانه فضای نمایشی، می توانیم افق های روشن تری را ترسیم کنیم و روزهای بهتری را برای تئاتر خراسان شمالی متصور باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی امشب در آیین پایانی شانزدهمین جشنواره تئاتر استان با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره های تئاتر موجب تقویت مخاطبان و پشتوانه های مردمی تئاتر می شود، به نتایج پژوهش پیمایش مصرف کالاهای فرهنگی و تماشای تئاتر از سوی 4.8 درصد مردم استان در این طرح اشاره کرد و گفت:  با وجود آن که استان به لحاظ تولید ناخالص و متوسط درآمد خانوار در زمره استان های کم درآمد است، اما میزان مصرف فرهنگی  مردم استان در این زمینه  بالاتر از میانگین کشوری است.

 

وی به ارتباط معناداری که میان درآمد اقتصادی و مصرف فرهنگی وجود دارد اشاره و تصریح کرد: اما شاهد حضور مردم در عرصه های فرهنگی و مصرف کالاهای فرهنگی هستیم و این امر ناشی از هنردوست بودن مردم استان و نسبت تولید آثار هنری هنرمندان  با  دغدغه های مردم  است.

 

وی با بیان اینکه به طور قطع می توان با افزایش سرانه فضای نمایشی، افق های روشن تری را ترسیم کنیم و روزهای بهتری را برای تئاتر خراسان شمالی متصور باشیم، از راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در استان  به عنوان گامی در راستای بهبود آموزش هنرهای نمایشی  سخن گفت.

 

«روح الله حسین پور» سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی هم در این آیین با توجه به  ظرفیت ها و استعدادهای خوب هنری در خطه گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها، کارکرد امید آفرینی و  ایجاد حس اعتمادی که توسط هنرمندان با خلق آثار هنری  ایجاد می کنند را در  کاهش آسیب های اجتماعی  بسیار موثر برشمرد.

 

گفتنی است، شانزهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از سوم تا پنجم آذر ماه به دبیری «امین فرحی» برگزار شد و هفت اثر راه یافته از شهرهای بجنورد، شیروان و گرمه از میان 20 اثر راه یافته به این جشنواره با یکدیگر رقابت کردند که در آیین اختتامیه، برگزیدگان بخش های مختلف معرفی شدند.

 

بر اساس رأی هیئت داوران متشکل از «حسن عابدی»، «علیرضا صمدی شادلو » و «عباس کریمی» آثار نمایشی «بیوه سیه، بیوه سفید» به کارگردانی «آرام نیستانی» و «اتاق ۱۲۱۶» به کارگردانی «امیرحسین جان نثار» از خراسان شمالی به دبیرخانه چهلمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.

 

 

کد خبر 1120527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha