حرکت در مسیر تحولی علوم انسانی، بسترساز رشد و تحول در جامعه است

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س)گفت: حرکت در مسیر تحولی علوم انسانی، بسترساز رشد و تحول در جامعه است.

دکتر مونا جامی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اهمیت و جایگاه علوم انسانی در بافت هویتی یک جامعه گفت: تحول در علوم انسانی بر پایه اسلامی سازی و بومی سازی آن از جمله مهم ترین بایسته های کشورمان در عرصه تولید علم به شمار می رود که ضرورت آن بر کسی پوشیده نیست.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) افزود: متأسفانه در بحث تولید علم در ساحت علوم انسانی گاه از منابعی استفاده می شود که در بستر فرهنگ و ارزش ها و باورهای جوامع دیگر قوام یافته و از این رو تطابق چندانی با فرهنگ و نظام ارزشی و باورهای جامعه ما ندارد و این نقد به طور جدی وارد است.

 


این استاد دانشگاه همچنین گفت: در راستای ایجاد تحول مطلوب در عرصه علوم انسانی ، قبل از هر چیز ما باید به شناخت و درک مناسب از ماهیت، شاخصه ها و الزامات این علوم دست پیدا کنیم.

 


وی تأکید کرد: وقتی که این شناخت و درک به دست آمد، ناخودآگاه زمینه و بستر لازم در مسیر حرکت تحولی در علوم انسانی پدید می آید که خود این حرکت تحولی بسترساز رشد و تحول در جامعه است.

 


جامی پور همچنین بیان داشت: بر این اساس از مدیران تصمیم ساز و تصمیم گیر خصوصاً مسئولان مرتبط با حوزه علوم انسانی انتظار می رود که شرایط و زمینه لازم برای تحقق تحول در این باره را فراهم کنند و در این راستا بر اساس الزامات اسناد بالادستی کشور رفتار نمایند.

کد خبر 1120551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha