دشمنان اسلام درباره ولایت و امامت بدون سند  شبهه افکنی می کنند

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه دشمنان اسلام درباره ولایت و امامت بدون سند شبهه افکنی می کنند، گفت: دفاع از مکتب ولایت با توانمندی در پاسخگویی استدلالی به شبهات ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«سیداحمدشفیعی» امروز(۶آذر) در جلسه هفتگی دفتر مرجعیت علمی و دینی حضرت آیت الله العظمی «عبدالله جوادی آملی» مدظله العالی در ساری در ادامه مبحث ولایت و حضرت زهرا(س) با اشاره به بحث انحرافات در زمان حیات و بعد از پیغمبر، اظهار کرد: پس از رحلت پیامبر(ص)، آن تبعیت از رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و بیعت با امام علی(ع) رنگ عوض کرد و چهره ای تازه از افرادی که خود را اصحاب پیامبر(ص) معرفی می کردند هویدا شد. 

 

 

رئیس حوزه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به سوره توبه، افزود: بعد از رسالت پیغمبر اشخاصی به طمع ایمان می‌آوردند، در حالی که ولی اصلی خداوند است و ولایی بودن باید به معنای واقعی صورت بگیرد.

 

 

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: خداوند متعال، زمانی که می‌خواست در مورد مسئله مهمی سخن بگوید اول جمله را با " یا ایها" آغاز می‌کرد، پیامبر در قرآن ۲۰ اسم دارد، ولی نام رسول به‌معنای نامه‌رسان بارها تکرار شده است.

 

 

رئیس حوزه علمیه مصطفی خان ساری تاکید کرد: کلمه "بلغ" به‌معنای تبلیغ بارها خطاب به پیامبر اکرم(ص) بیان شده، رسول خدا فرامین الهی را به مردم می‌رساند.

 

 

وی همچنین ادامه داد: علمای اهل تسنن بحث نزول آیه در غدیر خم بر روح پیغمبر(ص) بارها در کتب مختلف تفسیر کردند، در ابتدا صدها هزار نفر با علی (ع) بیعت کردند بعد از سه روز عده‌ای دچار انحراف شدند.

 

 

حجت الاسلام شفیعی یادآور شد: زمانی که پیغمبر می‌خواست به سمت مدینه حرکت کند، در بین ۱۲۴ هزار نفری که در غدیر خم بیعت کردند ۱۴ نفر منافق وجود داشتند، عده‌ای شروع به سنگ اندازی کردند، در این حمله یک عده منحرف دخیل بودند، پیامبر اکرم فرمودند علی(ع) ولی همه است.

 

 

وی عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) غیر از قرآن معجزات زیادی داشت، کسی که ولایت را پنهان کرده و عیان  نکند کافر است و خدا هیچ‌گاه قوم کافر را هدایت نمی‌کند.

 

 

حجت الاسلام شفیعی اذعان کرد: پیامبر اکرم ۷۰ روز پس از واقعه غدیر رحلت کرد، پس از ایشان حضرت علی (ع) مورد بی مهری‌های فراوان از سوی قوم منحرف قرار گرفتند که ظلم زیادی به حضرت فاطمه الزهرا (س) روا داشتند.

 

 

وی به ازدواج ام کلثوم با عمر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نیز یک سری‌ها به‌دنبال انحراف و شبهه افکنی هستند،{همانند شبهه تزویج ام کلثوم بنت علی(ع) و زهرا(س)}، این ام کلثوم دختر ابوبکر و اسماء بنت عمیس بوده و هرگز امیرالمومنین علی(ع) دختر خود ام کلثوم را به عقد عمر درنیاورد شبهه افکنی دشمنان اسلام بدون سند است واقعیت‌ها اینکه چه کسی با چه کسی نسبت داشته است در کتب تاریخی ثبت و درج شده است.

 

 

حجت الاسلام شفیعی در خاتمه با تاکید براینکه دفاع از مکتب ولایت با توانمندی در پاسخگویی استدلالی به شبهات ایجاد می شود، اذعان کرد: زمانی که خداوند درباره ولایت تاکید دارد، دیگر جای شک و شبهه نیست که بعد از رحلت نبی اکرم(ص) در سقیفه بنشینند و خلیفه تعیین نمایند، زیرا امام را خداوند متعال معین می‌کند، و جعلنا هم ائمه يهدون بامرنا... «وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا وَ أَوْحَيْنا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْراتِ وَ إِقامَ الصَّلاةِ وَ إيتاءَ الزَّكاةِ وَ كانُوا لَنا عابِدينَ»سوره انبیأ ايه ٧٣ (و آنان را پيشوايانى قرار داديم كه به فرمان ما، [مردم را] هدايت مى‌كردند و انجام كارهاى نيك و برپاداشتن نماز و اداى زكات را به آن‌ها‌‌ وحى كرديم و تنها ما را عبادت مى‌كردند)

 

 

کد خبر 1120704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha