اجلاسیه شهدای روحانی ایلام با پیام آیت الله نوری همدانی برگزار می شود/   پیام شهدا در خط ولایت بودن  است

حجت الاسلام مرادبیگی با بیان اینکه استان ایلام ۱۲ شهید روحانی را تقدیم آرمان های نظام و اسلامی کرده است، گفت: اجلاسیه شهدای‌روحانی استان با پیام آیت‌الله نوری همدانی روز سه شنبه ۹ آذرماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر حوزه های علمیه استان ایلام، صبح امروز(۶ آذر)  در نشست خبری اجلاسیه شهدای روحانی کنگره ملی ۳هزار شهید استان ایلام، اظهار کرد: شهدای دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  دین بزرگی بر گردن همه آحاد مردم و مسئولان دارند و افتخاری بزرگ برای امت اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام« وعد مرادبیگی» با بیان اینکه جامعه روحانیت  در عرصه انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم و مقاومت شهدایی را تقدیم اسلام و آرمان های نظام اسلامی کرده است، افزود: استان ایلام شهدای گرانقدری در دوران دفاع مقدس برای اسلام و‌ حفظ مکتب اهل بیت(ع) تقدیم کرده است که امروز هر چه داریم از برکت خون پاک شهیدان والامقام است.

 

وی با بیان اینکه استان ایلام ۱۲ شهید روحانی را تقدیم آرمان های نظام و اسلامی کرده است، یادآور شد: افتخار روحانیت استان این است که این شهیدان بزرگوار را تقدیم آرمان های نظام و انقلاب اسلامی کرده است، استان ایلام متناسب با جمعیتی که در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته است، بیشترین شهید روحانی را برای آبیاری و تنومندی درخت انقلاب اسلامی داشته است.

 

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام با اشاره به نقش مرحوم آیت الله شیخ عبدالرحمن حیدری ایلامی در  دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تصریح کرد:مرحوم آیت الله حیدری نقش مهمی در انقلاب اسلامی و نقش اول را در دفاع مقدس در استان داشته‌اند، ایشان یک شاخص بزرگ، گنجینه معنوی، علمی و جهادی برای استان و طلاب و روحانیون استان ایلام بوده است.

 

حجت الاسلام مرادبیگی بیان کرد:  مرحوم آیت الله حیدری ایلامی در زندان های رژیم پهلوی، هم سلولی بسیاری از شخصیت‌های انقلاب اسلامی بوده اند که که رهبر انقلاب اسلامی از ایشان به عنوان «عالم مبارز» یاد می کند،  آیت الله حیدری و در کنار ایشان، آیت الله مراورید و مرحوم  حجت الاسلام سلطانی نقش محوری در استان ایلام داشته است که نامه حیدری در خصوص آغاز جنگ در ایلام به حضرت امام راحل، امروز در سازمان ملل به عنوان سندی برای متجاوز بودن صدام وجود دارد و این نقش روحانیت در دفاع مقدس بوده است.

 

وی بیان کرد: ‌در دفاع از حریم ولایت و ائمه اطهار(ع) نیز روحانیون استان شهدایی را تقدیم کرده است و‌ حجت الاسلام«محمد کیهانی» به‌عنوان مدافع حرم در آزادسازی بخش هایی از سوریه نقش‌فرماندهی داشته است و به عنوان یک بسیجی در راستای ‌پاسداری از حریم ولایت در این جبهه نقش مهمی را ایفا کرده است.

 

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام با بیان اینکه در روز سه شنبه هفته جاری نهم آذرماه، اجلاسیه شهدای‌روحانی استان با پیام آیت‌الله نوری همدانی برگزار می شود، افزود: آیت الله نوری همدانی فرمودند که از ایلام و مرحوم آیت‌الله حیدری ایلامی خاطرات بسیار فراوانی دارم و ایشان توجه ویژه ای به استان ایلام دارند.

 

حجت الاسلام مرادبیگی گفت: آیت الله اعرافی، رئیس حوزه های علمیه کشور و عضو فقهای شورای نگهبان نیز در احلاسیه شهدای روحانی استان نیز قرائت خواهد شد و سخنران این مراسم حجت‌الاسلام صادقی نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری کنگره شهدای استان و اجلاسیه شهدای روحانی انتقال روح تکلیف مداری، اخلاص و ولایت مداری به جامعه به‌ویژه مسئولان است، گفت: شهدا اگر به مقام شهادت نائل شدند با ولایت مداری و اخلاص به این مقام رسیدند،  امید است بتوانیم شهدای روحانی را به جامعه و نسل جوان و همه اقشار معرفی کنیم، شهدا بار سنگینی برعهده ما گذاشته اند که حفظ انقلاب، آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری و اررش های انقلاب اسلامی که سفارش و توصیه همه شهدا بوده است.

 


مدیر حوزه های علمیه استان ایلام  با بیان اینکه ۱۵۰۰سند از شهدای روحانی استان با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام تهیه شده است، افزود: در اجلاسیه شهدای  روحانی استان تعداد ۹عنوان کتاب در خصوص شهدای روحانی و نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس رونمایی می شود.

 

مرادبیگی با اشاره به اینکه تاریخ شفاهی نقش روحانیت در استان ایلام در چهار جلد کتاب آماده شده است که سند مهمی در راستای معرفی روحانیت استان دارد، خاطرنشان کرد: روحانیون و طلاب ما در صحنه های مختلف از جمله در بحث کرونا، سیل، زلزله و سایر حوزه های فرهنگی و اجتماعی حضوری گسترده داشته و به مردم خدمات رسانی کردند.

کد خبر 1120717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha