برنامه غربالگری تنبلي چشم كودكان در ۱۹۵ مركز خدمات بهزیستی اجرا می شود

دلبری با بیان اینکه اینکه اجرای برنامه غربالگري تنبلي چشم كودكان ۳ تا ۶ سال در ۱۹۵ مركز خدمات بهزیستی مثبت زندگي انجام می شود، گفت: اين برنامه امسال با محوريت مراكز مثبت زندگي و معاينه با چارت E و دستگاه‌هاي پلاس اپتيكز اجرايي مي ‌شود.

«غلامحسين دلبري» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه اجرای برنامه غربالگري تنبلي چشم كودكان سه تا شش سال خراسان رضوي در ۱۹۵ مركز خدمات بهزیستی مثبت زندگي انجام می شود، گفت: اين برنامه امسال با محوريت مراكز مثبت زندگي و معاينه با چارت E و دستگاه‌هاي پلاس اپتيكز در خراسان رضوي اجرايي مي‌شود.

 

معاون پيشگيري بهزيستي خراسان رضوي با بيان اينكه غربالگري آمبليوپي پيش از اين توسط مراكز غير دولتي محدودي با قراردادهاي مشخص در ايام خاصي از سال صورت مي‌گرفت گفت: به خاطر اينكه مردم بتوانند در تمام ايام سال به پايگاه‌هاي نزديك محل زندگي خود مراجعه و بينايي كودكان سه تا شش ساله‌ي خود را مورد آزمايش سلامت قرار دهند انجام غربالگري اوليه به مراكز مثبت زندگي واگذار شد.

 

دلبري تأكيد كرد: مراكز خدمات بهزیستی مثبت زندگی، غربالگري اوليه را انجام مي‌دهند و در صورت وجود مشكل در غربال بينايي، مورد را به بينايي‌سنج يا چشم‌پزشك ارجاع مي‌دهند.

 

وي ادامه داد: برنامه غربالگري در مراكز مثبت زندگي به صورت رايگان انجام مي‌شود و در مراحل تخصصي نيز چنانچه خانواده از بضاعت مالي برخوردار نباشد يا مددجوي بهزيستي باشد بهزيستي يارانه‌ي لازم براي اجراي رايگان آن را پرداخت مي‌كند.

 

معاون پيشگيري بهزيستي خراسان رضوي خاطر نشان كرد: در ۲۰ سال گذشته در خراسان رضوي بيش از ۵ ميليون كودك مورد معاينه تنبلي چشم و اختلالات بينايي قرار گرفته و بيش از يك‌هزار كودك از معلوليت بينايي نجات يافته‌اند.

 

دلبري گفت: امسال سهميه‌ ۲۱۲ هزار نفري براي گروه هدف در خراسان رضوي براي اين برنامه در نظر گرفته شده كه اميدواريم در چهار ماه باقيمانده از سال، به اين عدد برسيم.

کد خبر 1120732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha