طلبه باید شاخصه های بصیرت فرهنگی و سیاسی داشته باشد

حجت الاسلام ابراهیمی گفت:برای طلاب، تنها برخورداری از حداقل‌های آموزشی و اخلاقی کافی نیست، بلكه امروز ما به طلبه‌ای نیاز داریم که شاخصه‌های دیگری چون بصیرت فرهنگی و سیاسی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «خانعلي ابراهيمی» در جمع مسئولین مدرسه گوهرشاد مشهد با اشاره به رسالت‌های حوزه علمیه در قبال طلاب، عنوان کرد: مسئولین مدارس علمیه باید طلاب را به شناخت اسلام و سیاست بيش از پيش متوجه کنند و در مواردی ازجمله رشد فرق انحرافی، تذکرات لازم را به آن‌ها بدهند.

 

مدیر مدرسه علمیه گوهرشاد افزود: این مهم حاصل نمی‌شود، مگر به‌وسیله دو مؤلفه که یکی برنامه هدفمند و دیگری، استاد خوب، تراز و میدانی است.

 

وی با اشاره به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب مبنی بر نیاز حوزه‌های علمیه به فقهای اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به عدم انفکاک و جدایی دین از سیاست، ابراز کرد: تنها برخورداری از حداقل‌های آموزشی و اخلاقی کافی نیست، بلكه امروز ما به طلبه‌ای نیاز داریم که شاخصه‌های دیگری چون بصیرت فرهنگی و سیاسی داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام  ابراهيمي اضافه کرد: از مصادیق بارز و شاخص چنین مؤلفه‌هایی می‌توان به شهیدان صدر، بهشتي و مطهري اشاره کرد.

 

وی گفت: بخش‌های پژوهشی و فرهنگی–تبلیغی در مراکزی مثل حوزه‌های علمیه، نبض تپنده و پویای آن در جهت حرکت‌های علمی و تحول‌آفرین است.

کد خبر 1120740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha