رسیدگی مسجدی‌ها به کارتن‌خواب‌ها به نام و یاد سه ساله کربلا(س)

مسجد حضرت رقیه(س) به برکت همنامی با دختر خردسال حضرت اباعبدالله(ع) در دستگیری از نیازمندان و ترویج اندیشه انقلابی در محله نبرد شمالی تهران موفق عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد حضرت رقیه (س) (واقع در تهران، خیابان نبرد شمالی، کوچه عباس یافتیان، نبش کوچه احمدی) از معدود مساجد در شهر تهران، به نام دختر سه ساله حضرت امام حسین (ع) است. 

 

بنای ساختمان جدید مسجد حضرت رقيه (س) در پنج طبقه

اما به همت حاج غلامرضا یزدجردی و برخی از کسبه متدین محله نبرد در سال 1351 و در زمانی که کمتر مسجدی در کل کشور به نام حضرت رقیه (س) تاسیس می شد، مسجدی به نام این سفیر واقعه عاشورا در شرق تهران تاسیس شد. (بنابر اعلام مرکز رسیدگی به امور مساجد تنها ده مسجد در شهر تهران، مزین به نام حضرت رقیه (س) هستند). در واقع با تلاش مرحوم یزدجردی و هیئت امنا و فعالان هیئت حضرت ابوالفضل (ع) (معروف به خمینی ها) در سال 1351 زمین این مسجد وقف شد و طی چهار سال ساختمان آن تکمیل شد. این مسجد در سال 1391 با تلاش حجت الاسلام والمسلمین عبدالله قربانی، امام جماعت آن و از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، نوسازی شد. اکنون نیز کار مرکت بخش بیرونی این مسجد در حال انجام است. ساختمان جدید مسجد حضرت رقيه (س) با متراژ هزار و صد مترمربع در پنج طبقه بنا شده است که شامل شبستان های زنانه و مردانه، خانه امام جماعت، خانه خادم، دفتر هیئت امنا و امام جماعت و دفتر پایگاه های بسیج است.

 

ائمه جماعات فعال مسجد 

مرحوم قربانی که یک سال پیش و پس از تحمل یک دوره بیماری سخت، درگذشت، چند دهه امام جماعت مسجد حضرت رقیه (س) بود و توانست با تلاش اعضای هیئت امنا و پایگاه های مقاومت بسیج شهید سکینه فرخی (خواهران) و شهید هادی محبی (برادران) این مسجد را در سطح محله نبرد به یکی از مراکز موفق تبدیل کند. پس از درگذشت مرحوم قربانی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل (که در مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز فعالیت دارد) از سوی این مرکز به عنوان امام جماعت این مسجد منصوب شد.

 

به گفته داود کربلایی حسنی، که از سال 1391 خادم مسجد حضرت رقیه (س) است، پس از درگذشت حاج آقای قربانی نیز این مسجد همچنان در ردیف مساجد فعال باقی مانده است و وجود امام جماعتی که در امور مساجد فعالیت دارد نیز در رونق بیشتر این مسجد موثر بوده است.

 

گلایه خادم مسجد حضرت رقيه (س) از وضعیت معیشتی خود و همکارانش

کربلایی حسنی که از وضع اقتصادی خود بسیار ناراضی است به خبرنگار شبستان گفت: حقوق ماهیانه وی، یک میلیون و پانصد هزار تومان است و خانه ای که از سوی این مسجد برای وی درنظر گرفته اند در طبقه زیرزمین مسجد حضرت رقیه (س) است که اصلا وضع خوبی ندارد.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه رسیدگی به وضع خادمان مساجد بخش تعطیل شده از سوی دستگاه های مسجدی است و البته وضعیت خادمان در برخی از مناطق تهران به ویژه شمال شهر، بهتر است این درحالی است که من برای امرار معاش مجبور شدم حتی خودروی سواری ام را نیز بفروشم.

 

فعالیت های مستمر بسیجیان مسجد حضرت رقيه (س) در خدمت به نیازمندان

کربلایی حسنی درباره برنامه های مسجد حضرت رقیه (س) گفت: بسیجیان این مسجد بسیار فعال هستند و هر ماه بسته های ارزاق میان نیازمندان توزیع می کنند. همچنین همه ساله به همت خیریه این مسجد، چند بسته جهیزیه به دست نوعروسان نیازمند می رسد. این مسجد که تا آنجایی که بنده اطلاع دارم، تنها مسجد به نام حضرت رقیه (س) در منطقه 14 شهر تهران است، به برکت نام دختر سه ساله حضرت امام حسین (ع) فعالیت های خوبی در حوزه خدمت رسانی به کارتن خواب ها دارد و هر ماه صدها پرس غذای گرم به همت بسیجیان این مسجد میان این گروه از مردم نیازمند توزیع می شود. جالب است بدانیم که خیریه مسجد حضرت رقیه (س) که توسط مرحوم قربانی تاسیس شد، اکنون توسط خانواده وی (که در طبقه سوم این مسجد ساکن هستند) اداره می شود.

 

بسیجیان فعال مسجد حضرت رقیه (س) راه شهدای این مسجد (که سی و چهار نفر هستند) را به خوبی ادامه داده اند به طوری که به گفته کربلایی، در تمام مناسبت های انقلابی، برنامه های گسترده ای در سطح منطقه برگزار می شود که نمونه آخر آن برگزاری ویژه برنامه های مفصل و متنوع در بزرگداشت هفته بسیج است؛ برپایی نمایشگاه کتاب، راه اندازی کاروان خودرویی و موتوری در شادی آل الله(ع) در سطح محله نبرد و راه اندازی ایستگاه صلواتی نیز از دیگر فعالیت های بسیج این مسجد است.

 

 

کد خبر 1120749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha