میزان واکسیناسیون در تمامی شهرستان‌ها باید تا هفته آینده به بالای ۹۰ درصد برسد

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: تا هفته آینده باید میزان واکسیناسیون در تمامی شهرستان‌ها به بالای ۹۰ درصد افزایش یابد در غیر این صورت فرمانداران باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدعلی شجاعی» امروز شنبه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر افزایش تزریق واکسیناسیون، افزایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در تمام شهرستان‌ها و کاهش سن تزریق دُز سوم واکسن تاکید کرد.

 

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: نگاه رییس جمهور و دولت، افزایش تزریق واکسیناسیون است لذا هرچند استان در این خصوص جزو استان‌های برتر کشور است اما باید با برنامه ریزی مدون و شناسایی اقشار جامعه این موضوع به درستی مدیریت شود.

 

وی با بیان اینکه شهرستان شیروان به نسبت سایر شهرستان‌ها پایین ترین میزان تزریق واکسیناسیون را دارد، گفت: تا هفته آینده باید میزان تزریق واکسیناسیون در تمامی شهرستان‌ها و شیروان به طور خاص به بالای 90 درصد افزایش یابد در غیر این صورت فرمانداران باید پاسخگو باشند.

 

شجاعی تصریح کرد: یکی از دستورکارهای این نشست آغاز تزریق دُز سوم واکسیناسیون برای افراد زیر 60 سال استان است زیرا به هیچ عنوان کمبود واکسن نداریم.

 

وی در خصوص وضعیت روز بازارها نیز افزود: روز بازارها به دلیل اینکه محلی قابل کنترل برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی نیست، تعطیل شد اما در حال حاضر باتوجه به رنگ بندی شهرستان ها می توانند به فعالیت های خود ادامه دهند که البته مدیریت درست شرط اصلی بازگشایی این روز بازارها است.

 

دکتر «جواد پورنقی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: هیچ یک از شهرستان های استان در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار ندارد.

 

وی اظهارکرد: وضعیت واکسیناسیون استان در دُز اول ۸۸.۶ درصد بوده که در رتبه دوم کشوری قرار داریم و آمار تزریق دُز دوم نیز ۷۰ درصد گزارش شده و همچنین بیش از هفت هزار دُز سوم نیز تزریق شده که مشمول کادر بهداشتی و درمانی و افراد بالای 60 سال است.

 

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: در حال حاضر ۱۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند و در هفته گذشته پنج نفر فوتی گزارش شده است.

 

کد خبر 1120786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha